Veckan som gick

Jaha, det var det här veckan det. Det blev inte fullt ut enligt planen. Jag skulle ju till optiker på onsdag, men de ringde bara några minuter före jag skulle gå till bussen och meddelade att deras optiker inte kunde komma in den dagen. Så jag fick en dag ledigt istället.  Jag hade ju använt en semesterdag till ändamålet så jag gjorde lite annat istället. Lunchade tillsammans med Mandelen till exempel. Det var mycket trevligare faktiskt. Och så fick jag gjort ett par andra ärenden också, såna saker som man skjuter upp för man orkar inte efter jobbet. Det var skönt att bara vara ledig utan några planer, ger tillfälle till avkoppling på ett sätt som inte förekommer så ofta. Inte i mitt liv i alla fall.  Nu måste jag bara komma ihåg att ringa och beställa ny tid på måndag. Det lät på den som ringde att jag inte skulle behöva vänta så länge på tid.

På torsdag var jag på begravning efter min morbror. Det var en fin högtid till  hans minne. Han var en glad och livad man och han fick ett ljust avsked. Det som var svårast att höra var när prästen talade om att just morbrors begravningsdag var hans frus dödsdag 23 år tidigare. Då hade till och med prästen svårt att hålla tårarna tillbaka. Jag vet inte men jag tror det var samma präst som förrättade hennes begravning också. Men men, hur sorgligt det än är med begravningar så är det en nödvändig ritual för oss att gå vidare när någon kär person har gått bort. Jag är glad att jag var med.

På fredag jobbade jag igen, och Bellikk var till veterinären med katterna, Stalon och Svante. Tror någon att de var lugnare på kvällen igår. Både ja och nej. De lyckades i alla fall att ta sej upp på bord och i fönster. Jag hade ju hoppats att jag skulle slippa ha katterna där i alla fall igår kväll. De verkade inte märka mycket av operationen. Däremot såg man att de var påverkade av bedövningne. Bakbenen hängde inte riktigt med, men det blev bättre framåt kvällen. De ville i vilket fall som helst till största delen ligga Bellikk och sova. Han hade riktigt besvärligt när han skulle försöka resa sej ur soffan. Två katter måste flyttas på och eftersom de var opererade lyfte han dem mycket försiktigt. Kanske onödigt försiktigt, men det är sån han är. Även katter som inte är opererade ska flyttas försiktigt. Nåväl, idag är de ganska lika sej själva igen. De har väl inte riktigt kommit igång än eftersom Bellikk inte har gått upp. De lever efter hans dygnsrytm tror jag. Men de har i alla fall varit nere och ätit och kollat runt lite. Det mesta var sej väl likt antar jag för nu är de uppe i sovrummet igen.

Nåväl, nu är det lördag och jag har blivit lovad besök av mina ögonstenar. De ska komma hit och hälsa på mormor och moppa i samband med införskaffandet av lördagsgodiset. Det ser jag fram emot. Spelar ingen roll hur jag mår innan. De lyckas alltid få mej att må bättre, även om jag ibland blir riktigt sleten av deras tempo. Man önskar ju att man hade lite av deras energi :-D

Nej, nu får det räcka!

Hej för nu.................................


Kommentarer
Postat av: Kalle

på tal om optik så ska ja ta hyrbil med mamma till karlstad nu på onsdag, för den andra gråstarrsoperationen.



och eftersom det verkar dröja med lagningen av vår gamla rostvolvo, så har jag även köpt ett värde-kort-respass av din bror... oerhört bekvämt! både för plånboken (bensin!) och hela kroppen faktiskt :D

2009-03-08 @ 16:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0