Stackars Svante :(

När Svante kom hem i måndags var han skadad. Vad som hänt vet vi inte, men han hade svårt att gå och svansen hade han ingen som helst kontroll över. Han har mest legat och sovit och vilat hela tiden sen han kom hem. Men som tur är ser vi att han blir bättre och bättre. Idag har han till och med lyckats klättra upp i Bellikks knä. Tidigare har gubben satt sej på golvet för att katten skulle kunna ta sej upp i knät, men idag var det fåtöljen som gällde. Även om jag kanske tycket att Bellikk låter katten styra lite väl mycket av gubbens tid, så är det i alla fall skönt att det verkar gå bra. Men i alla fall... stackars Svante. Stalon har varit otroligt hänsynsfull och inte busat det allra minsta med brorsan. Det är annars en av hans favoritsysselsättning. Förutom att jaga möss och sorkar då förstås. Häromdagen hade han fångat en liten sork, och hans lycka var total när han lyckades komma in med den. Först la han den under bordet, men när jag försökte få kastat ut den sög han den på nytt och la den i matskålen. Märkligt för han hade nog inte tänkt äta den. Katter äter inte sork har jag hört. Men de gillar att jaga dem.

I övrigt är det snart slut på min semester, precis i tid för att jag ska ha landat och börjat fatta att jag är ledig. Men, men, det är så det brukar vara. Nästa vecka är jag tillbaka på jobbet igen och sen är det snart dags för studenten. Den går fort den där tiden.

När nu får det vara nog.....


Mötti Härs!!!!!

Kommentarer
Postat av: beccaQ

Besök kan du räkna med! Packa ner receptet på dillköttet i handväskan så kommer jag förbi en dag som benen tillåter :o)

2009-07-23 @ 21:42:41
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: mandel

Heja Svante!!!

2009-07-23 @ 22:28:44
URL: http://mandelen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0