Mitt 2008

Jaha, så är det 2009 nu då. Det är väl hög tid att summera det gamla året. 2008 var väl inte det bästa året för min del. Började ganska dåligt för , med problem med dålig mage. Sprang hos läkare och tog en oändlig massa prover och till sist en gastroskopi som visade att jag har ett bråck på övre magmunnen och måste äta medicin för resten av livet för att hålla magsyran på plats. Annars skulle jag gå med en konstant magsyra och ni kan nog gissa vad det skulle göra för mitt humör. Dessutom riskerar jag både magsår och cancer om jag inte sköter mej sa de på sjukhuset i Säffle så jag ska vara snäll flicka och ta min medicin. De vet hur de ska motivera en i alla fall. Mitt i allt detta så opererade jag vänstra ögat, en vanlig gråstarroperation visserligen, men det var inte kul i alla fall. Operationen var i mitten av mars men min syn stabiliserades inte förän i juli, så det tog lite längre än de lovade mej. Nåja, det blev i alla fall ordning till sist så jag ska väl egentligen inte klaga.

Sen vet väl alla vad som hände i slutet av juni. Min Pippi, vår kära Storsan lämnade detta jordelivet. Jag kommer aldrig att glömma min kollegas telefonsamtal på kvällen den trettionde. Det blev så konstigt alltihop och det gick inte upp för mej vad hon hade sagt förrän ett tag efter vi lagt på. Då var det som om någon slagit till mej och jag blev alldeles yr. Det gick inte att fatta. Kommer ihåg att jag inte kunde sitta stilla, sprang bort till Mandelen och berättade, ringde till Beccaq och berättade. Vi frågade oss alla om detta faktiskt kunde vara sant. Vi hoppades alla att någon hade hittat på ett sjukt skämt. Men tyvärr, så var det inte. Men Pippi, jag tänker på dej dagligen och ibland känner jag att du finns här med mej. Hör inom mej din kommentar till något jag hör eller läser eller så. Det känns skönt.  Mötti härs Pippi, mötti härs!

En bra sak jag åstadkommit i år är att jag "städade" min svärmors lägenhet. Jag tillbringade min sommarsemester med att försöka bringa lite reda i alla miljoner lådor och påsar och högar med papper efter min svärfar. Han hade inte orkat ordna upp etta själv efter att de flyttat till lägenheten så det okuperade hela vardagsrummet och drygt halva sovrummet. Men oj vad bra det blev när jag var klar.

Sen har hösten gått och jag har haft det ganska jobbigt. Lite för mycket att göra på jobbet och här hemma har det varit mera av en byggarbetsplats än ett hem. Nog för att göra den tålmodigaste smått deprimerad. Problemet med renovering och ombyggnad hemma hos mej är att allt händer så otroligt sakta. På så lång tid tycker man att det skulle ha hänt jättemycket, men inte hemma hos mej inte. Bellikk har sagt att han hoppas vara klar tills han går i pension. Han fyller 59 år nästa gång och han jobbar i Norge där de inte tar pension förrän vid 67. Åtta år alltså. Jag hoppas verkligen han jobbar fortare än så. Nu har vi i alla fall plockat bort alla julsaker och gjort redo för att sätta igång byggnationen igen. Byta ett fönster tror jag står först på listan. Håhåjaja. Hoppas det går fortare än vid förra fönsterbytet. Det tog väl en vecka mellan det gamla fönstret togs ut tills det nya sattes in. Det hann att bli kallt kan jag säga. Och fönsterlös i en vecka nu, då flyttar jag!

Nåväl, hösten gick och terminen tog slut. Och det med en smäll kan man säja. Hela skolan blev strömlös efter att en kabel grävdes av bort i vägen. Den planerade avslutningen blev inte av utan alla elever fick åka hem igen. Jollovet blev några timmar längre, det hade de säkert inte något emot skulle jag tro. Själv har jag haft ett rekordlångt jullov. Jobbade sista dagen den 19 december och började igen i fredags den 2 januari. Jobbade bara halvdag så det kan man kalla mjukstart.

Nähä, det får räcka om det gamla året. Jag hoppas att 2009 blir ett bra år. Och så får jag önksa alla en

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!!

Hej för nu.............................................

Kommentarer
Postat av: mandel

Ja du mor, det blir ett toppenår :-)

2009-01-04 @ 21:31:05
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Kalle

Jag hör också pippikommentarer ☺ ♫ ♥ ☼

2009-01-07 @ 07:46:42
URL: http://karlerik.blogg.se/
Postat av: Linda

God fortsättnig och 2009 ska bli fantastiskt! KRAM

2009-01-07 @ 15:24:21
URL: http://livstankar.blogg.se/
Postat av: Bella

Fin blogg jag hittade på Google. Måste bara fråga vad "mötti härs" betyder? Har sett det i flera av dina inlägg och andras kommentarer nu så jag blev så nyfiken. :-D

2009-01-11 @ 17:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0