Mötti härs

Jag har fått en ny besökare. Någon jag inte har den minsta aning om vem det är. Kul. Välkommen Bella. Du hade googlat och hittat min blogg den vägen. Nu är jag nyfiken, vad var det du googlade om?

Bella frågade vad mötti härs är för nåt. Svaret är att det är precis vad du vill. Vad som passar in i sammanhanget. Jag, Pippi och Beccaq hade en liten fest här hemma hos mej och vi började SMS´a till mandelen, som också är min dotter. Pippi, eller Storsan som hon kallade sej här i bloggvärlden, använde min mobiltelefon och fick av någon outgrundlig anledning upp orden "mötti härs" i displayen. Detta blev inledningen till allt mötti härs som sedan har florerat runt om i bloggarna.  Det betyder som sagt precis vad man vill. Det kan beskriva en sinnesstämning (bra eller dålig), det kan vara en hälsningsfras, det är totalt kontextberoende i sin betydelse. Nå Bella, blev du nåt klokare? Jag känner att det är en förvirrad förklaring, men det är nog det bästa jag kan åstadkomma är jag rädd :-D

I övrigt är det mesta som det brukar. Skönt att alla helger är över och vardagen och de vanliga rutinerna börjat funka igen. Tyvärr är det en sån där otäck månad när SCB vill ha in en massa statistik, men det ska väl gå det med. Jag ska i alla fall börja tidigare på morronen ett tag framöver. Det är faktiskt ganska skönt att komma till jobbet innan alla andra. Man får mycket gjort de där två timmarna på morron måste jag säga.

Nähä, nu får det vara nog för idag. Jag är redan trött vid bara tanken på att behöva gå upp klockan 4 i morron bitti!

Hej för nu.........................

PS, till Bella.
Storsan avled mindre än två månader efter vår fest, därför har jag inte länkat till hennes blogg.
Mötti härs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Minnas...ska man göra sånt också...? :-D



Ja vad googlade jag om, tror det var generellt blogg.se och Årjäng, eftersom jag har en bekant som bor lite utanför Årjäng. Hamnade på en blogg som nån vid namn Kalle besitter, han har kommenterat dina inlägg också, och därifrån tror jag att jag hittade dig. Pust, vad långsökt... fniss



Fastnade för din jargong i alla fall, liknar min egen en hel del, så jag kommer nog fortsätta läsa. :-)



Tråkigt att höra om din vän som lämnade jordelivet, vill du berätta vad som hände?



Jag har nu lagt till din blogg i mina favoriter, så ett och annat besök får du nog räkna med. ;-)



Ha det bäst så länge!

2009-01-13 @ 22:28:18
Postat av: Kalle

JAHA! såklart att jag hade ett fringer med i spelet :)



Mötti Härs!

2009-01-14 @ 08:44:33
URL: http://karlerik.blogg.se/
Postat av: beccaQ

Tycker det var alldeles utmärkt förklarat det här med mötti härs!



Ja jag kommer allt hinna med en fika!!! Vad annars?! Jag har ju semester å allt hahaha...



Kramis

2009-01-16 @ 10:47:58
Postat av: annzingen

Nu du har jag haft julgransskakning, med dans, fika och raketen...

2009-01-18 @ 00:18:30
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: Sunlinda

Mötti Härs!

2009-01-18 @ 13:15:05
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: Linda

Mötti Härs! :-D

2009-01-18 @ 18:28:37
URL: http://livstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0