Grammmisgalan släng dej i väggen - här kommer de verkliga utmärkelserna :-D

Jag har fått en utmärkelse. Eller rättare sagt har min blogg fått en utmärkelse. Sunlinda har gett mej denna ärofulla gåva med en motivering:

Annemira: En förvirrad människa som har en härlig inställning till det mesta.



Jag är mycket smickrad måste jag säja. Och så tillhör det ordningen att jag nu ska dela ut utmärkelser till åtta bloggar jag gillar. Ok, detta är inte så lätt som det kan verka. Man måste välja bland alla miljoner bloggar som finns. Jag väljer därför utifrån att jag gillar dem och läser dem. Samt att de uppdateras någorlunda ofta.

Mandelen, skriver en mycket underhållande blogg om livet i allmänhet och livet som småbarnsmamma i synnerhet. Hon råkar också vara min dotter, som jag är mycket stolt över.

BeccaQ, en levnadsglad kvinnas liv och leverne i Årjäng och Egypten... Skriver kul oavsett vilket humör hon är på. Hon råkar dessutom vara min extradotter. Samt en av upphovskvinnorna till Mötti Härs :-D

Livstankar, här får vi följa allt från upprustning av hus till  bröllopsplaner, graviditet och barnafödande i nämnd ordning. För närvarande handlar det mest om lilla miraklet som passade på att komma som en tidig julklapp och om lite målande av badrum och liknande.

Kalle, han har flera bloggar. Bäst gillar jag den blogg han kallar Jag där han berättar på sitt eget humoristiska vis om sej själv och sina problem, drömmar och förehavanden. Sen är Kalle också en skicklig fotograf, vilket han visar upp på Naturnytt lite då och då med vackra foton, oftast med motiv från naturen.

Sunlinda, som likt mandelen är en yrkesarbetande småbarnsmamma låter oss följa vardagens små glädjeämnen och förtretligheter. Oftast med en stor portion humor. Just de :-D

Annzingen, berättar, ofta med bildillustrationer, om sitt liv och leverne på sitt eget sätt. Tycker nästan jag hör hennes skratt när jag läster inläggen.

Dagarna, har även blivit kallad Sveriges bästa Schulmanblogg. Ninni Schulman är gift, har två barn, 6 och 4 år gamla. Hon jobbar på Alltombarn som redaktör. Hon skriver underhållande om dagarna som är och dagarna som varit.

the Schulmeister, Lisette Schulman, mor till de i bloggvärlden kända bröderna Alex och Calle Schulman. Hon skriver inte så ofta, men när hon skriver har hon en underbar skärpa som jag gillar nåt alldeles kollosalt.

Det var mina åtta utmärkelser. Sen har jag ett hedersomnämnande också

Storsan, min Pippi som skrev den absolut bästa bloggen enligt mitt tycke. Tyvärr finns hon inte längre bland oss. Vi är många som saknar henne mycket, mycket. Både här i bloggvärlden och i verkliga livet.

Skulle gärna nämna flera andra också som jag dagligen är inne och kollar på, t ex.
maffiamickis, en ung människa som blivit misshandlad både av livet och av senaste pojkvännen och som nu kämpar för att komma tillbaka till livet.
Agnetha, min goda vän som tyvärr inte har uppdaterat på länge. Hoppas bara att hon inte har lagt av...
med flera, med flera, med flera...
Jag inser plötsligt att jag följer ganska många bloggar....

Nä, nu får det räcka

Hej för nu........................................

Kommentarer
Postat av: Sunlinda

Jag lyfter på hatten och säger Tack!!!!

2009-01-27 @ 09:48:19
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: mandel

Nämen åh! Tack! :-D Och jaaaa, Storsan <3

2009-01-27 @ 10:12:07
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Kalle

Men åh tack!

Storsan är ju så att säga "själva grunden" till alla våra bloggar...

vi saknar dig så, men du har'et bra nu ♥

2009-01-27 @ 19:51:11
URL: http://handsockor.wordpress.com
Postat av: Linda

NNNNNNNNNNÄMEN!!!! Nu blev jag GLAD!

2009-01-27 @ 23:02:24
URL: http://livstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0