Att vakna förvånad.

Idag har det varit en kaotisk dag. Kan till viss del bero på hur min natt har varit, eller kanske rättare hur jag vaknade i morse. I går kväll somnade jag i soffan framför TV´n. Jag hade tänkt gå ner och lägga ved i pannan ganska sent, så jag satte alarmet på min mobiltelefon för att inte glömma. Jag börjar jobba tidigt nu ett tag, så jag skulle gå upp klockan 4. När klockan var en kvart över 4 vaknar jag och kollar klockan. Jag låg kvar i soffan framför TV´n. Har inget minne av att telefonen hade larmat i natt, men det hade den förmodligen gjort. Trött som jag var stängde jag väl av den och somnade om. Det var bara ren tur att jag vaknade när jag gjorde och att jag gillar att ta det lugnt på morronen. Jag hade tillräckligt med marginal för att hinna göra mej iordning och hinna med bussen trots att jag gick upp drygt en kvart senare än beräknat. Sen har dagen fortsatt i samma förvirrade stil. Jag har gjort massor, men inte fått något uträttat. Det finns nästan inget jag kan visa på att jag gjort idag. Men som sagt, jobbat har jag. Sen var det personalmöte  också, så jag förväntade mej inte att få komma hem förrän klockan sju. Men jag smet, haha! Fick faktiskt skjuts av en arbetskamrat till bussen så jag hann bra. I annat fall hade det blivit jobbigt. Jag hinner inte hela vägen upp till busstationen på tio minuter hur jag än gnetar på. 

I övrigt är det mesta som vanligt. Min kollega är sjukskriven för en opererad fot, men en vikarie är insatt, dock bara på halvtid. Det är nog nödvändigt annars hinner jag inte få nästan något gjort, hennes telefon är ju galen av och till. Undrar hur mycket tid hon måste avsätta för att svara i telefon en normal vecka. Jag är glad att jag inte sitter på hennes plats.

Nu känner jag att jag inte har så mycket mer att berätta så jag slutar för idag.

Hej för nu................................

Kommentarer
Postat av: mandel

Huff! Det är ont att vakna så!

2009-01-21 @ 22:04:00
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Annzingen

=) bra att ha kollegor åt samma håll, och du har hjälpt mig idag (som många nadra dagar), det kan jag intyga och det har du gjort för många ner än mig

Tack =) så jobbar och har fullt upp vet och ser jag att du har.

2009-01-21 @ 23:19:39
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: Sunlinda

Viken dag! Nu kan det förhoppningsvis bara bli bättre!

2009-01-22 @ 18:39:28
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: Annzingen

Jag ser att stavningen inte hängde med på inlägget jag hade ovan, det ska ju stå: andra och inte nadra och mer inte ner...Sedan så var den sista meningen konstig, jag var väl inte vaken när jag skrev detta...Det skulle iallafall stå: att jag ser att du jobbar och vet att det är fullt upp ofta.

Jag skulle behöva gå en skrivkurs som det inlägget var skrivet...har du tid att hjälpa mig med det????

2009-01-23 @ 15:03:24
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: beccaQ

Tack :o)

2009-01-24 @ 21:24:08
URL: http://beccaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0