Orkar inte.......

Alltså, den här förkylningen jag har dragits med nu i ett par veckor tar hårt på kärringen måste jag säga. Eftersom jag var hemma i några dagar på grund av detta (och pga ögoninflammation) så har jag bara jobbat tre dagar. Men det känns som jag jobbat en månad non stop. Idag tar det ut sin rätt. Jag sov tills gubben kom hem från jobbet vid halv niotiden. Var uppe tills jag fått i mej en kaffekopp och satt på diskmaskinen. Sen la jag mej på soffan... och slocknade som ett ljus. Hade faktiskt planer på att se en film, men den började och slutade utan att jag märkte det. Det enda avbrott i sovandet har varit en och annan hostattack. Jag tror faktiskt Bano försökte ringa också, men det blev mest hosta han hörde från sin mor idag. Det var förresten före jag somnade också, så det räknas inte som avbrott.

Sen har jag varit och handlat. Det var allt. Nu försöker jag tvätta lite kläder, hoppas jag orkar hålla mej vaken nog att hänga dem när maskinen snurrat klart. Har vi tur så orkar nån av oss fixa lite mat också. Bellikk ska jobba så han behöver kanske något att äta innan han åker. Han är inte heller på topp (har varit lika förkyld som jag, och lika länge) så jag räknar inte med att han tar några större inititativ när det gäller tillagande. Nåja, det är kanske bra om jag orkar röra på mej något  innan jag slocknar igen. För som jag känner mej så kommer jag inte att ligga vaken inatt. Jag är tillräckligt trött för att sova dygnet runt nu känns det som.

Nej fy buse vilken klagolåt. Jag har det i alla fall så mycket beviljat att jag kan sova om jag vill. Och det vill jag. God natt!

Åssa Mötti Härs!

Nävisst fasen, hänga tvätt var det.... nä det får vänta en liten stund. Måste bara blunda lite....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0