Blåsa bubblor genom en slang

Jag hatar telefonköer. Jag skulle, på grund av ögoninflammation, ringa vårdcentralen och få lite hjälp tänkte jag. När jag väl kom fram till att få lov att stå i kö överhuvudtaget lovades jag en kötid på ca 5 minuter. Det tog nära en halvtimma dvs. 30minuter. Varför måste dessa eländiga maskiner ljuga så in i vassen. Jag vet inte att såna där beräknade kötider någonsin stämmer.

Nåväl, jag kom till slut fram till en sköterska som inte ville ha mej till vårdcentralen på grund av att jag smittas (jag är förkyld också, hosta ni vet.). Hon rekommenderade mej istället att gå på apoteket och köpa koksalt och nån receptfri salva. Mot hostan ska jag ha lite vatten i en petflaska och blåsa bubblor genom en slang. Det viktiga här var att det inte var för mycket vatten i flaskan och att det var en slang. Inte sugrör. Jaja, jag ska göra precis som hon säger. Tänk om det faktiskt fungerar. Då har jag ju i alla fall sparat in avgiften för läkarbesöket. Det finns annat jag gärna använder de pengarna till. Sådärja, detta betyder en dag till hemma från jobbet. Vi får se hur det blir i morron.

Mötti Härs!

Kommentarer
Postat av: Linda

Detta va något av det märkligaste jag hört :-)



Mötti härs!... och krya på dig!

2009-08-26 @ 21:49:18
URL: http://livstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0