Köp en tulpan...

Igår var jag så trött att jag trodde inte jag skulle ta mej till soffan innan jag skulle somna. Helt fel hade jag inte. Jag somnade innan jag hade fattat vad de visade på TV. Vaknade igen efter knappt en timme. Gick och la mej och sen började min natt. Jag var klarvaken. Fanns inte en chans att somna. Klockan gick. Jag tittade på det ena TV-programmet tråkigare än det andra. Satte mej vid datorn och surfade lite. Blev lite trött, men så fort jag la mej ner var jag klarvaken igen. Naturligtvis somnade jag till lagom till det var dags att gå upp. Sammanlagt blev det väl sådär 2 timmars sömn. Så ikväll är jag trött. Har dock haft lite att göra så jag är fortfarande uppe och vaken. Kan vara lika bra så jag inte kör en repris inatt. Hoppas, hoppas, hoppas att jag får sova några timmar i sträck i alla fall.

Idag var en av mina arbetskamrater också på jobbet. "OJ vad fint försommarväder det är, man skulle ju inte sitta inne en sån här dag....."  "Ja nu är det fint" säger jag. Sen börjar jag tänka på vad hon sa. Försommarväder.... Det är april! Varför måst människor alltid leva i nån annan tid än nu? Det är ju vår för tusan. Det som alla tjatat om i flera månader. Nu är den här så njut för katten. Försommarvärme!?! Jag kom att tänka på en sketch med Lars Ekborg där han bl.a. sjunger en liten stump. Jag kommer ihåg texten eftersom jag tyckte den var kul.

Köp en tulpan, annars får du en snyting
köp av en snubbe med blomster i år.
Köp en tulpan, langa hit lite kosing
och lär dej din dönick att NU ÄR DET VÅR!


Just det, nu är det vår! Passa på att njuta nu, och hör sen!

Mötti härs!

Hej för nu.......................

Kommentarer
Postat av: mandel

Ja, nu är det riktig VÅR! Den allra bästa delen av våren. Sommaren är mest varm, insektsfylld och stressig. Våren rules!

2009-04-16 @ 12:03:00
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: beccaQ

Blir lite förvånad för jag går omkring och tänker att det är vinter. Igår kom jag på att det blir nog kanske inte nå mer snö. Dags å byta till sommardäck kanske? Hmm... vår? Vad härligt :0)

2009-04-16 @ 18:21:15
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: beccaQ

Jag kommer en dag å fikar. Har bullar i frysen tror jag så jag drar med en påse.

2009-04-18 @ 20:47:30
URL: http://beccaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0