Slut på det roliga!

Jaha, så var barnbarnen tillbaka i föräldrarnas vård.  Det har varit jättekul. Vi har lekt och promenerat och ätit både mat och godis (det var ju lördag igår). Jag har bland annat varit bjuden på kalas i lillsessans hus. Alla fick spagett både till mat och som tårta. Spagettitårta:-D

Lillprinsen somnade som han skulle igår kväll, sov hela natten och kom knallande till mormor vid ungefär kvart över sex i morse. Mormor tog mandels råd och la honom i sängen bredvid och killen låg och tittade sig omkring utan ett ljud. Det gav mej möjlighet att dra mig en timme till, vilket inte alls gjorde ont.

Lillsessan fick vara uppe så länge hon ville igår. Hon somnade strax efter tio i soffan och sen sov hon till över halv nio i morse. Min goa bonussessa somnade också i soffan, lite senare än lillsessan, och sov längst av oss alla. Hon kom ner pigg och färdigklädd sådär en kvart i nio. Min morgon idag blev alltså lugn men utdragen. Men det är skönt att inte behöva stressa på nåt vis.

Nu vet jag att hungrigast i världen är min lillprins. Just de. Han var den som åt frukost både först och sist. När jag tänker på det så var min pappa lite sån också. Men han åt i och för sig otroligt långsamt, vilket inte lillprinsen gör.

 Nåväl, nu är de som sagt åter i föräldrarnas vård och jag lyckades åtminstone hålla dem hela om än inte rena. Inga nya skador på någon av kropparna, tack och lov! Däremot är de tillräckligt smutsiga för att det ska synas att de ha varit aktiva :-D

Själv är jag inte lika trött som jag trodde jag skulle vara. Det är en överraskning. Däremot är jag tillräckligt trött för att inte vilja laga nån middag idag. Vi får väl se vad vi hittar på. Det får i alla fall inte under några som helst omständigheter vara något komplicerat, så är det bara. Det får väl bli nåt mötti härs :-D eller hur1

Nog babblat för den här gången.

Hej för nu...............................

Kommentarer
Postat av: Mandel

Nu är dom rena också... och sover. Imorgon är dom lortiga och väldigt vakna igen :-D Tack mamma, du är bäst i världen!

2008-05-25 @ 21:11:25
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Storsan

Låter som en härlig Peciel-Mommo-helg!
Ses senare idag, Mötti Härs!

2008-05-26 @ 10:07:11
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: beccaq

Gud vad söta de låter din "kungliga" familj ;o)

Mötti härs till middag ja, det blev det här med.

Och ja, det känns mer Mötti härs än Mötti härs nu, å det är bra :o)

Mötti härs!

2008-05-26 @ 21:33:37
URL: http://beccaq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0