Brrrrrr.....

Idag har det varit kallt. Huset var kallt att vakna i, sen var vi hos Mandelen på kaffe och inte hade de det nåt varmare där heller. Så i eftermiddag har jag eldat. Det börjar tina upp, men under en period var det varamare ute än inne. Nu har det ju klarnat upp också vilket väl betyder att natten blir kall. Vi får sova i skift så det inte slocknar i pannan. Om jag får välja så tar jag sovskift från sådär en elvatiden ikväll till klockan sex i morron bitti. Men jag kan inte elda sen, för då måste jag göra mig iordning för att åka till jobbet. Gubben får vara vaken hela tiden helt enkelt. Eller också får vi elda så länge vi är vakna och hoppas på att det fortfarande är plusgrader i badrummet i morron bitti.

Frågan är om det kommer hem nån gubbe alls. Han åkte från min bror för minst en timme sen, och sen har jag inte sett honom. Det tar bara två minuter att köra men han har väl blivit uppehållen på vägen antar jag. Lillsessans lekstuga måste ordnas med och det har faktiskt hög prioritet, så är det bara :-D. Och gubben, han är väl som katten och kommer hem när han blir hungrig.

I övrigt känner jag mig lite lätt yr. Jag längtar efter mina nya glasögon så att jag kan titta med båda ögonen när jag läser och skriver. Men det tar väl sin lilla tid, det har jag ju blivit upplyst om.

Nåväl, imorron är det måndag och ny arbetsvecka. Vi får väl se vad det blir av den. Den stora anstormningen av betyg kommer inte riktigt än så det kan nog kanske bli ganska lugnt. Ska passa på att ladda inför nästa vecka då jag förmodligen har mer än nog att göra.

Hej för nu..........................

Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi du skriver kuligt :-)

2008-05-18 @ 19:42:06
URL: http://livstankar.blogg.se
Postat av: Storsan

Hehehe...
Kul!!
Här har det varit "frusigt" också.
Tur man ska vara på jobbet idag - där brukar det ju bli svettigt av olika orsaker, istället!
:o)

2008-05-19 @ 09:15:11
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Mandel

Maja vill att mommo kommer och hälsar på i hennes nya hus. Jag skulle tro att hon kokar kaffe som ni kan avnjuta på hennes frånvarande altan!

2008-05-19 @ 22:20:01
URL: http://www.mandelen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0