En dag med barnbarnen :-D

Idag vaknade jag tidigt. Jag menar onödigt tidigt.  Före klockan fyra på morron är onödigt tidigt anser jag, speciellt på en ledig dag. Jag skulle visserligen vara barnvakt hos barnbaran, men inte klockan fyra. Men sen har jag haf kul. Bara fått umgås med barna, leka i lekstugan, baka sandkakor, plocka blommor, jaga en rymmande lillprins med mera, med mera. Lillprinsen bara pratade om Boppa också hela tiden så jag fick ringa hem och säga till honom att han måste komma ett tag. Då blev lillprinsen nöjd. Leka i sandlådan med Boppa slår det mesta tydligen. Sessan var också nöjd om än lite trött. Redan tjugo minuter före tolv meddelade hon att hon vill vila, så då var det vila som gällde. Hon var så trött att hon inte ens ville duscha av sig sanden. Prinsen däremot frågade jag inte, jag var tvungen annars hade jag inte kunnat lägga honom i sängen för att sova middag. Ilsken blev han dock och ville inte ens att Boppa skulle hålla honom medan jag skölje ur duschen efter det lilla sandtrollet. Men det visade sig att ilskan egentligen kom sig av att han var trött och ville sova. Sen sov båda barnen i två och en halv timme. Det är lugnt att vara barnvakt då. Men allvarligt talat tär hettan på barnen. De blir ju supertrötta och orkar inte riktigt med att vara ute. Nåja, det blev ju lugnare för mormor på det sättet också. Behövde inte jaga rymmare mera :-D

Nu har min blogg flyttats, jag vet inte vart och varför, men jag fick upp en skylt när jag skulle logga in i morse som tackade för begäran !?! Jag fattar inte mycket, men det är ju i och för sig inte nåt nytt. Skit samma förresten, bara det funkar.

Nähä, nu ska jag varva ner lite till innan jag går och lägger mej.

Ha det gott alla därute, vi ses här i blogglandet ;-D


Hej för nu.............................................




Mötti härs!

Kommentarer
Postat av: Storsan

MOOOHAHAHHAHAHAH!!!

Welcome to the dark side...

:o)

Svettig kram!!

2008-06-07 @ 10:26:44
URL: http://storsan.blogg.se/
Postat av: Linda

Min blogg har tydligen flyttats den med...

I don´t get it, men nu funkar det som vanligt :-)

2008-06-07 @ 21:25:40
URL: http://livstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0