Betygsstress 8-o

OK, jag vet att det är söndag och skolan är stängd. Men idag har jag jobbat. Jisses va skönt det är att jobba när man är helt ensam på bygget. Helt tyst är det. Ingen telefon och ingenting. Man kan jobba ostört, vilket faktiskt är nödvändigt om jag ska kunna bli färdig i tid. Just de!

Nu har det också blivit mycket nytt när det gäller betyg och betygskataloger och såna saker. Betygen måste låsas för att kunna skrivas ut, betygskatalogerna ser annorlunda ut och så ska det finnas betygssammanställning och........
Ja som sagt, det är mycket som är nytt i år och det tar faktiskt tid att sätta sig in i alla delar. Som kollegan så riktigt sa häromdagen. Stäng dörren så du får vara ifred, annars kan du inte tänka! Det är en klok kvinnas ord, och jag gjorde som hon sa. Det hjälpte.

Jaja, nu är det bara att jobba på tills man blir klar, så enkelt är det 8-o Dock måst jag erkänna att av och till känner jag mig som en fisk på torra land. Bara gapar och kippar efter andan. Nåja, Om en dryg vecka är det över, i alla fall en del av det. Sen ska ju betygen skickas till VHS och så. Hoppas bara att jag kommer ihåg hur man gjorde. Är ju nästan ett helt år sen sist. Men jag får väl ta mig tid att läsa instruktionerna så ska det nog gå bra. Man kan ju hoppas i alla fall.

Nej, nu är jag trött och ska nog lägga mig inom en snar framtid. Ska upp klockan fyra i morron igen så det kan ju vara bra att hinna sova några timmar innan dess.

Hej för nu.......................................................

PS. Alla konstiga felskrivningar bjuder jag på idag. Orkar inte läsa igenom det jag skrivit för att kolla.

Mötti härs!

Kommentarer
Postat av: beccaq

Mötti härs!
;o)

2008-06-01 @ 23:20:26
URL: http://beccaq.blogg.se
Postat av: beccaq

Ja, jag slänger in ett mötti härs igen.

2008-06-03 @ 00:18:14
URL: http://beccaq.blogg.se
Postat av: Storsan

ROOOOLIGT när du ringde mig idag!!
:o)
Pecial-stress kallas det!
Men allvarligt - är du nöjd nu då? När du fått
87 000 betyg från mig i mailen...?
Kraaaam och Mötti!!!!

2008-06-03 @ 20:32:11
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0