Vaddå semester????!

Nu har det gått tre veckor av min semester och jag känner inte att jag har haft nån alls. Jodå, jag kan ju skylla mej själv när jag bestämde mej för att ordna upp i svärmors lägenhet. Men det hade ju inte blivit gjort efter att svärfar gick bort. Nån gång måste det göras och jag kände att jag måste ta initiativet. Gubben har en benägenhet att skjuta såna saker på framtiden. Nåja, det har i alla fall gett resultat. Nu har jag bara badrummet och köket kvar, sen har hon hela lägenheten nyordnad och nystädad. Det ska bli skönt. Det kan inte vara lätt när man är 86 år gammal, har svårt att gå och ont i både ben och rygg. Dessutom vara så anspråkslös att det nästan inte finns. Då är det nog inte så lätt att hålla efter allt som blir och när det dessutom är massor med grejjer kvar efter svärfar, som inte ens var hans utan tillhörde en förening. Då behöver man nog lite hjälp. Problemet med min svärmor är att hon aldrig, och jag menar aldrig, sätter sig själv och sina behov i första rummet. Jag däremot tycker att hon kunde vara lite mera begärlig och tala om hur hon vill ha det. Då skulle det vara lättare. Nu riskerar jag ju att köra över hennes önskemål eftersom hon hela tiden poängterar att jag inte får komma till henne och städa om det är något annat jag skulle kunna göra. Men hon har också sagt att hon tycker det har blivit bra i lägenheten nu. Så jag tror i alla fall att jag gör det mesta av det rätt. Nåja, en semstervecka kvar, ska väl hinna bli färdig innan jag börjar jobba igen.

Nu på freda kommer sonen hit också, ska bli kul att träffa honom igen, och kanske ha lite tid att sitta ner och prata med honom. Förra gången han kom var precis innan terminslutet och jag hade inte många timmar hemma i vaket tillstånd. Men det visste vi ju i och för sig redan innan han kom.

Jag mår i alla fall ganska bra nu, har ju inte ansträngt mej nåt så jag vet inte hur trött jag blir, men skulle tro att jag är frisk igen i alla fall. Känns så tycker jag.

Nähä, nu får det vara färdigtjatat för idag.

Hej för nu..................................................................

PS. eventuella stavfel bjuder jag på, orkar inte läsa igenom och kolla!
Mötti härs!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0