Sååå seeeegt!!!!

Om jag någonsin mer klagar på skrivaren vi har på jobbet, att den är långsam menar jag. Påminn mej då om min svärfars skrivare. Min svärfar dog för drygt ett år sen och jag håller för närvarande på att ordna upp i en del papper och annat som han lämnade efter sej. Bland annat hade han hand om ett lokalhistoriskt arkiv och han hade en gammal dator som han använde för registrering och dylikt. Eftersom denna dator är av modellen "hur gammal som helst" dvs. från början av 1990-talet så är det ingen som kan kopiera hans filer till diskett eller usb för hans ordbehandligsprogram och kalkylprogram är av en sort som de flesta av oss har glömt att de ens existerat. Därför har jag tagit på mej att på hans gamla dator av märket COMPAQ Presario 425, skriva ut alla filer som har med detta arkiv att göra. Jag kan tala om att jag håller på att bli lite smått galen. En fil på 8 sidor tog så länge att jag undrade i tur och ordning om papperet var slut (jag hade visserligen precis nyss fyllt på) om skrivaren var trasig eller om jag hade tappat all tidsuppfattning totalt. Jag hann både gå på toa, fixa mej ett par mackor och även äta upp dem innan dessa åtta sidor hade blivit klara. Just nu försöker jag mej på en fil med 17 sidor. Gissa om detta är stressframkallande. Jaja, jag har ju semester så jag kan väl sitta här och vänta.

I övrigt håller jag på och fixar lite i min svärmors lägenhet. Det är desto mera kul. Jag tror till och med att hon gillar det jag gör. I morron ska Mandelen och lillsessan och lillprinsen följa med. Det ska också bli kul.

Jag tänker fortfarande på Storsan hela tiden. Vad jag än gör så kommer tankarna tillbaka till henne. Allt tar sin tid, det vet vi ju. Jag känner dock att söndagens minnesstund var nyttig för mej. Hoppas att flera känner så. Och jag hoppas att UlleBullen känner att vi tänker på honom. Jag har nog aldrig träffat en människa med så mycket styrka och kärlek i sej. Det skulle i så fall vara hans Storsan då.

Pippi min vän, jag saknar dej så oändligt mycket!


Nej nu får det räcka, har flera filer att skriva ut...

Hej för nu.............................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0