Sov gott Storsan <3

Ok, nu har det gått tre dagar efter semestern. Vanligtvis brukar jag då känna att allt är som vanligt igen. Som om jag inte haft nån semester. I år stämmer inte detta riktigt. Dels är jag ensam på jobbet. Det är liksom bara jag i fikarummet och det blir lite väl tyst. Jag fick visserligen besök av lite IT-folk både måndag och tisdag eftermiddag, så då hade jag sällskap vid fikat. Men i övrigt är det ganska tyst och lugnt. Idag har jag börjat städa kontoret. Måste få bort gamla pärmar från tidigare läsår och fixa lite nya som jag ska använda hädanefter. Och så ska jag passa på att kasta lite papper som inte behöver sparas och sortera in sånt som ska in i pärmar och lite så.

Dels kan det inte bli som vanligt igen. Det är en person som fattas. Jag blir påmind om detta varje gång jag tittar på "minnesbordet" som står utanför expeditionen. Jag blir påmind medan jag plockar i mina papper och hittar något litet meddelande från Pippi till Pecialen. Jag blir påmind när jag kollar min mail och ser de jag fått från Storsan om betyg eller nån kurs eller nån kul bild eller filmsnutt eller nån kul vits eller om vad som helst. Jag kommer nog aldrig att ta bort dem. I  morron är det begravning. Jag tänker koppla bort telefonen och  sätta mej vid "minnesbordet" vid tiden för begravningen och titta på fotot och minnas.  Det får bli mitt sätt att hedra Storsan och hennes minne.

Sov gott Storsan, jag firar det liv du levde <3  <3 <3




Hej för nu.............................................


Kommentarer
Postat av: Ullebullen

Tack Annemira !

mvh : Ullebullen

2008-07-23 @ 21:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0