Tillbaks på jobbet - sen bortjagad från arbetsplatsen ;-D

Så var man tillbaks på jobbet då. Efter en timme kändes det som man aldrig varit därifrån. Precis som vanligt med andra ord. Lite ovanligt dock eftersom det är folk där som bryter upp golvet i korridoren. För ganska länge sen höjde sig golvplattorna utanför expeditionen så mycket att de var tvugna att plocka bort dem. Vid närmare undersökning visade det sig att hela korridoren måste läggas nytt golv. Vi får ta en bit i taget naturligtvis. Nu börjar man alltså med korridoren längst ner från expeditionen räknat. De har täckt för med plast men det dammar i alla fall hela vägen upp. Och så väsnas det också, så vi har inte nån möjlighet att glömma att det är verksamhet igång. När jag skulle gå till lunchen fick jag reda på att golvet ska läggas utanför expeditionen och jag hade inte lov att trampa på plattorna förrän i morron.

image54

Jag fick vacker pallra mig iväg från kontoret för dan eller också får jag stanna kvar tills imorron. Om jag inte vill använda fönstret som väg ut. Jag valde att ge mig iväg. Rafsade med mig några papper och satte mig på en av SYVarnas rum. Det hela resulterade i att jag inte kunde jobba med det jag tänkt, utan fick iväg ett mail, som visserligen var viktigt. Resten av tiden ägnade jag åt att konstruera en blankett för lärare att skriva omdömen om elever som byter skola. Om blanketten behövs. Jag vet inte. Det kommer säkert att bli delade meningar om det men jag kommer att dela ut den när det blir tillfälle. Sen kommer jag nog att veta om den får godkänt eller ej. När klockan var 15.15 gav jag upp för dan och tog den tidigare bussen hem. Skönt med en lite längre kväll även om jag har varit ledig i en och en halv vecka.

Hej för nu...................................................................

Kommentarer
Postat av: mandelen

Hahahahha! Pilutta dig :-D

2008-01-02 @ 20:50:38
Postat av: Storsan

Hahahah!!!
Så det råder kaos med andra ord?
Skönt att du inte valde fönstervägen... I och för sig inte så högt men otrevligt med all blötsnö tycker jag! *S*
Ses snart!

2008-01-05 @ 22:48:40
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0