Lunchlåda

Jag brukar ha lunchlåda med mej på jobbet. Så också idag. Hela förmiddagen höll jag på med beställning av material till skolan och ville få det klart innan jag gick på lunchrast. Strax innan jag blev klar kommer min kollega tillbaka till kontoret och frågar mig vad jag hade i mín lunchlåda idag. "Lax" svarade jag. "Den har jag ätit upp" säger hon och skrattar. Vi hade precis lika lådor för våra luncher idag, och hon råkade ta fel. Min låda var den enda som såg ut som den hon hade haft med sig till jobbet, så hon var helt säker på att den var hennes. Lite förvånad blev hon dock när det visade sig vara lax i lådan, hon hade alldeles för sig att det skulle var kyckling. När hon ätit klart hittade hon sin låda uppe på kylskåpet. Hon hade ställt den där för att den skulle tina eftersom hon tagit den direkt ur frysen på morronen.
Kycklingen var jätttgod, man kanske skulle byta lunchlåda lite oftare ;-D

Hej för nu......................................................................

Kommentarer
Postat av: Kalle

tävling

2008-01-08 @ 17:33:06
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/
Postat av: mandelen

Hahahhahahaaa!!! Så smart egentligen :-) Då slipper man samma mat flera dagar i rad också :-)

2008-01-08 @ 22:10:19
Postat av: Linda

Mamma och en kollega gjorde så :-)
Överraskning och man behövde bara göra matlåda varannan dag :-) Ja, de tog alltså med till båda.

2008-01-09 @ 18:36:56
Postat av: Storsan

Hahahah!!
Och du skulle sett hennes min när hon upptäckte sin egen låda...
*S*

2008-01-10 @ 10:44:57
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0