Jag har nya gummistövlar ;-D

Idag efter jobbet gick jag till shoppingcentret (egentligen fick jag ju skjuts av beccaq) och köpte ett par gummistövlar. Jag har inte ägt några på så fruktansvärt länge att jag nästan blev förvånad när jag upptäckte att jag behövde ett par. Köpte ett par blåa, korta. Vi kallade dem seglarstövlar förr i tiden. De kanske kallas så fortfarande, vad vet jag. Nu har jag i alla fall nåt att sätta på fötterna när jag ska ut med komposten. Vår gräsmatta borde nämligen gå under namnet lervälling under vissa tider på året. När det är fruset går det bra, och när det är torrt. Men däremellan, huvva. Och det är däremellan största delen av året tror jag.

Sen var jag duktig och gick till Karlsson och köpte en pärm också, nu kan jag ha ordning på räkningarna igen. Rätt bra när man måste kolla om nåt är betalt till exempel. Fy busen va redig ja ä!

Imorron ska jag och kollegan städa i arkivet. Det är inte det mest underhållande man kan göra, men det är så skönt när det är gjort. Hon har börjat storartat idag redan så det är bra på gång. Det är faktiskt skönt att jobba när alla andra har sportlov. Man får ovanligt mycket gjort, och så är det faktistkt mycket lämpligt att passa på att till exempel städa arkivet då.

Nähä, nu får det vara nog.

Hej för nu..............................................................................

Kommentarer
Postat av: beccaq

då så... utmaningen ligger uppe...hehe

2008-02-27 @ 22:57:49
URL: http://www.beccaq.blogg.se
Postat av: Storsan

Haha!! Ber om ursäkt för ormen!!
Glömde!!
;o)

2008-02-28 @ 10:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0