Ingen ordning på allting :-D

Fy busen va dålig ordning jag har på mina grejjer. Svärsonen har börjat läsa matte och behövde låna min grafritare. Inga problem säger jag glatt och tror mig ha lite koll på saken. Men jag har ju inte sett eländet på drygt en månad. Jag visste ju att den fanns i huset, men var!?!?! Jaja, hade man inte små lillprinsar så vore det omöjligt. Just i det här fallet var det extra svårt eftersom någon (eventuellt lillprinsen själv) hade lagt den i en gammal kopparkokare modell gigantisk som vi har stående på vardagsrumsgolvet. Mandel var här och kollade idag, då passade lillprinsen på att hitta den. Så långt allt gott och väl. Men det finns ju en manual. Gissa om jag har letat. Och gissa om jag har hittat mycke saker som jag inte visste var jag hade. Men någon manual till den eländiga räknare har jag inte hittat. Jag vet ju att jag har haft den stående i min lilla bokhylla på skrivbordet. Men så har jag väl i nån form av missriktad städiver bestämt att jag inte behöver ha den där eftersom jag aldrig tittar i den, lagt den på nåt helt annat ställe. Kommer förmodligen att hitta den om sisådär en 10-15 år sådär, när ingen längre har någon som helst användning för den. Jaja, det är väl detta som är del av livets små mysterier. Det blev en trevlig kväll i alla fall med en massa matte. Det var länge sen och man har ju hunnit glömma oerhört mycket. Men lite kommer man ju ihåg också.



image65

En sån här verkar jag kunna behöva för tillfället. Om jag inte minns fel fick vi använda kulram när vi gick i typ lågstadiet. Det var väl inte så stor del av undervisningen, men jag har nån sorts minne av att vi hade en sån i bänken. När vi kom på högstadiet skulle vi lära oss använda räknesticka. Jag fick aldrig nåt grepp om hur det gick till men jag vet att gubben använde en sån väldgit mycket. Det var kanske därför jag inte riktigt kom igång med mattematiken förrän man fick använda miniräknare. Jaja, det finns förklaringar till det mesta.

Nä, nog för idag.

Hej för nu............................................................


Kommentarer
Postat av: Storsan

Trevlig helg, Pecialen! Och glöm inte att träna! :o)
Förresten, PecialMommo... VAR VÄNLIG informera Storsan om Mandels hemlis, när vi ses på måndag!
Storsan förgååååååååååååååååååååååås!!!
*S*

2008-02-15 @ 17:13:38
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0