Cirkus Wiktoria

Ikväll har jag varit på cirkus. Lillsessan ringde för några dagar sen och undrade om jag ville vara med. (Ja egentligen var det Mandelen som frågade för lillsessan lyckades inte formulera sej och tyckte att mamma skulle fråga) Klart att jag ville gå med när de frågar. Så ikväll var Lillsessan, Bonussessan, Mandelen och jag på cirkus. Det var många år sen sist, och då menar jag MÅNGA år. Det var faktiskt kul att se på lillsessans ansikte när hon fick se allt. Speciellt när det var damer med fina klänningar. Då lyste ögonen extra mycket. Bonussessan tyckte bättre om akrobaterna tror jag. Och så alldeles särskilt en som hängde i trapetser och klättrade i lakan. Han var fantastiskt duktig också, så där håller jag med Bonussessan. Men det var duktiga allihop, oavsett vad de gjorde. Alla var väl inte i världsklass, men ingen var dåig tyckte jag. Kul att få vara med i alla fall. Det är ju inte alla dagar man får se både getter och kameler inom samma timme. Mest glad är jag dock för att det inte fanns några stackars elefanter som var tvugna att stå på en liten pall, helst på ena frambenet. Jag blir alltid lite beklämd av såna stunt. Såna stora vackra djur med så mycket värdighet i sin uppenbarelse ska inte behöva balansera på små mjölkpallar. Nåväl, det var inga såna med på cirkusen vilket jag tackar för. Tror förresten att det finns nån lag om detta om jag inte minns alldeles fel.

Nä, nu är jag trött så nu skriver jag inget mer idag.

Hej för nu.............................................

Kommentarer
Postat av: UlleBullen

Tack för fint gästboksinlägg !

Kramar !

2008-08-06 @ 23:21:01
Postat av: Sunlinda

Kul med cirkus.

Hoppas allt är bra med dig!!!!

Kram.

2008-08-07 @ 19:43:52
Postat av: Kalle

säkra alltså upp gardinstängerna rejält nu då ;D

2008-08-07 @ 20:23:01
URL: http://naturnytt.blogg.se/
Postat av: beccaq

Halloj!



Gud vad kul med cirkus. Jag hade allt gått på cirkus jag med om jag hade vart ledig.



Kramis

2008-08-07 @ 21:49:29
URL: http://beccaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0