Äpplekaka med vaniljsås :-)

Jahaja, jag ville ju inte göra nånting alls idag. Men det blev 1 st äppelpaj och tre äpplekakor. Vi har sjukt mycket äpplen i trädgården i år och nånting måste man ju göra av dem. Av allt bakande finns för tillfällen 1 hel äpplekaka och en liten bit av en annan. Vi fick nämligen besök av Mandelfamiljen precis när kakorna var klara. Det var ju passande för då hade jag ju nåt att bjuda på. Smakade rätt bra med vaniljsås till. I annat fall hade det på sin höjd fått bli smörgåsrån med smör och utan ost. Ok då, de skulle väl ha fått med ost då. Äpplen är förresten goda att äta precis som de är också. Det kan lillsessan och lillprinsen intyga. De smaskade i sej ett par stycken var tror jag. Så de har nog fått sin dagsranson av äpplen idag.

I övrigt är det arbetsdag i morron igen. Önskar egentligen att jag kunde ta semester ett tag. Men det är vissa saker som måste hinnas med innan detta är möjligt. Nåja, en vacker dag är jag ikapp och då ni, då ska jag nog ta några dagar ledigt tror jag. Och göra så lite som möjligt förutom att sova. Så är i alla fall planen.

Nä, nu orkar jag inte mer.'

Hej för nu................................................

Kommentarer
Postat av: kalle

haha! ja på "kylslaget" har det inte varit hett om öronen på sistone...



nåja, det är många som har äpplen i år ;)

2008-09-01 @ 17:13:08
Postat av: Agnetha

Hoppas du snart kan ta semester det är du värd

men jag tror inte du kommer att sova utan du kommer att vara mormor på heltid

kommer nog ner till dig på jobbet imorgon en sväng

Agnetha

2008-09-01 @ 21:50:53
Postat av: beccaQ

Stor kraaaaaaam till dig med mamma.



Kram å puss

2008-09-01 @ 22:37:48
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: Linda

Äppelpaj och äppelkaka blir det här med, men ska jag erkänna så tycker jag mest om vaniljsåsen ;-)

2008-09-03 @ 22:47:06
URL: http://ivstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0