Paradoxala hungerkänslor och en knölig kontorsstol

Idag skulle jag laga fiskgratäng till middag, vilket jag också gjorde. Jag var jättehungrig och såg verkligen fram till denna måltid. Det tog ju ett litet tag med tanke på att man ska skala potatis, göra lite sås, göra potatismos osv. Jag blev hungrigare och hungrigare. När gratängen äntligen var klar var jag inte hungrig längre. Jag mådde illa istället. Typiskt, nu hade jag gått och sett fram emot en god hemmagjord fiskgratäng hela dagen och när den väl var klar så mår man illa. Vad säger man om det. Tja enkelt uttrycks skulle jag vilja säga. FAN!
Nåja, illamåendet kom sig nog av att jag hade hunnit bli överhungrig. Jag var ju ändå tvungen att smaka när jag nu hade lagat maten och då blev jag genast bättre. Men jag fick inte den stund av njutning som jag hade förväntat mig. Kanske lika bra för då hade jag säkert ätit för mycket och mått illa av den anledningen istället. Summan är ju som bekant konstant. Det var väl meningen att jag skulle må illa idag och då var det nog egentligen bättre att må lite illa före maten och det gick över, än att föräta sig och må illa hela kvällen.
Jisses vad smart man kan vara ibland.

Idag har jag suttit och lyssnat till en föreläsning om bland annat tidiga tecken på drogmissbruk. Det var bra, men jag lyckades sätta mig på en otroligt obekväm stol. Inte för att såna där stapelbara stolar som vi brukar ha är speciellt bekväma, så jag passade på att ta en kontorsstol som stod i ett hörn. Trodde jag var jättesmart som såg till att få en mjukare stol. Men aj vad jag bedrog mig. Knöligare stol får man leta efter. Det skulle vara den stol som Bruno gjorde sig av med innan han flyttade till Stockholm. Den kunde man inte sitta lång stund på, men den jag satt på idag är inte långt efter i obekvämhet. Jag har fortfarande obehag i ändan efter den upplevelsen.

image33
(stolen på bilden har ingen koppling till dagens upplevelse)

Är det inte imponerande hur mycket ord man kan få ut av i stort sett ingenting ;-D Jag har en viss fallenhet för detta måste jag säga. Men nu ska jag visa lite barmhärtighet och sluta dravla.

Hej för nu.................................................

Kommentarer
Postat av: kalle

tävla!

2007-10-31 @ 17:25:15
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/
Postat av: Linda

Det är ju detta med att laga middag... Man borde ha en kock hemma som har maten färdig när man kommer från jobbet för då är man riktigt hungrig.

2007-10-31 @ 19:12:37
URL: http://livstankar.blogg.se
Postat av: madelene

Man kan ju alltid bjuda sig själv på middag hos mammsen

2007-11-01 @ 20:59:05
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: Storsan

Kram från Pippi, med önskan om fin helg utan knöliga stolar och med en massa barnbarn!!
*s*

2007-11-02 @ 18:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0