Sten från Stekenjokk

En helt vanlig lördag. För mig betyder det tvätta och handla i första hand. Så det gjorde jag idag också. Sen åkte vi till min svärmor för att städa i lite papper efter svärfar. Det tar sin tid eftersom han hade mycket papper, och han var inte mycket för att kasta nånting heller. Nåväl, idag fick vi undan en hel del. Kan kanske bli färdigt sorterat innan jul, om vi har tur. (Dvs. om min gubbe orkar ta sig för med att dyka ner i lådorna. Han har visat en synbar vilja att skjuta upp arbetet). Vi får se, i annat fall fortsätter vi väl nästa år också. Min svärmor tycker nog det är bra om det inte går alltför fort, för det betyder ju att vi måste komma och hälsa på lite oftare och hon får tillfälle att prata med nån. Hon är en mycket social människa som tyvärr inte kan ta sig ut och träffa människor för egen maskin. När vi skulle åka hem tog vi vägen om kyrkogården och tände ett ljus på svärfars grav.  Det är ju fars dag imorron. Gubben hade även med sig en sten från Stekenjokk som han lade ner vid graven. Kanske en farsdagspresent.

I morron är vi i alla fall bjuda till vår dotter på förmiddagsfika/lunch. Hon har lovat oss våfflor, mmmmm...........


image40



Och så får vi ju träffa ögonstenarna också :-D


Hej för nu................................................................................................


Kommentarer
Postat av: Kalle

Ja åh! smaka på hennes saltrostade solrosfrön de är jättegoda!

åsså har det börjat snöa! men det ser du ju när du kommer ut!

naturnytt.blogg.se

2007-11-13 @ 14:29:32
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/
Postat av: Storsan

Se där, nu funkade det ju!
:o)
Trevligt att samkväma med dig runt en dataskärm och lite tester på fredag då, Pecialen...
*S*
Kram!!

2007-11-13 @ 16:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0