Leve livet!!!

Ikväll har vi varit i kyrkan på minnesgudstjänst.  Det tändes ljus för var och en av de avlidna och deras namn räknades upp. 17 personer räknades upp och 17 ljus tändes plus ett extra ljus för alla andra som vi tänker på sa prällen. Ok, det var en fin liten cermoni när prästen läste namnen och årets konfirmander tände ljusen. Kören sjöng och det var vackert. Det var också vackert att promenera runt på kyrkogården och se alla tända lyktor.

image36                 image37

Lite konstigt kändes det också när man kommer till kyrkan och träffar på så många släktingar som var där med anledning av flera olika personer. Två av mina mostrar och en av mammas kusiner har dött under året och då var ju naturligtvis deras familjer där. Sen var det en annan av mina kusiner som var där för att hennes svärmor hade dött. Och så var vi där för att min svärfar dog i somras. Det har tagit hårt på min släkt det senaste året.

Det jobbigaste att tänka på i det hela är att fyra av de sjutton namnen som räknades upp ikväll var människor som inte fyllt 50. Den yngste var inte mer än 27 år. När det kommer med i min tanke blir man ju tacksam i alla fall. Alla "mina" var alla 80+. De hade i alla fall hunnit med ett helt liv, även om man önskar de hade fått blir i alla fall lite äldre. 

Nej, nu tänker jag fira livet resten av helgen. Nu har vi tänt ljus för alla som dött under året. Nu tänker jag tända ett ljus för alla som lever. Så om ni känner en glad tanke i luften runt om er, så är det bar jag som firar livet!!!


image38


Hej för nu.............................................................................................

Kommentarer
Postat av: Linda

Fira livet låter som en mycket god idé!

2007-11-03 @ 23:21:08
URL: http://livstankar.blogg.se
Postat av: Storsan

Mycket fint skrivet Pecialen!
Och helt rätt; att leva och uppskatta livet så länge man kan!
Kram - ses imorgon!!

2007-11-04 @ 17:31:40
Postat av: Kalle

;o)

2007-11-06 @ 17:14:59
URL: http://naturnytt.blogg.se
Postat av: madelene

Nu kan du försöka att slå mig i denna tävlingen!
;o)

2007-11-07 @ 14:33:30
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0