En sån helg ;-)

Detta shoppingcenter som vi har på orten ger mig inte mycket mer än ont i fötterna. Idag har vi varit där, och vi gick inte speciellt mycket heller, men detta stumma golv gör mig galen. Rygg, ben och fötter känner av det direkt. Tur att jag inte jobbar där. Det gör ju mandel och vi var och hälsade på henne. Jag handlade inte nåt, men det gjorde Bruno (jaaaa, han är hemma hos mamma och hälsar på) och till och med gubben gjorde lite affärer. Själv var jag inne på Maximat och köpte en limpa för 17 kronor och 50 öre. Så det gick inte så väldigt hårt åt plånboken. Istället bjöd jag (i lättjans namn) Bruno och gubben på mat på Kaffestugan, men det får vi ta på kontot för svinn.  Det var i alla fall värt pengarna för vi blev alla på mycket bättre humör efteråt.

Igår åkte gubben och jag, tillsammans med min äldste bror och min syster, till min yngste brors dotter som har bosatt sig mitt i skogen. I alla fall var det snårigt att hitta dit, och den sista kilometern var två hjulsår i terrängen. Hon gifte sig i somras och vi skulle dit och gratulera brudparet (jaja, fyra månader efter är väl egentlige ingen tid att talaom eller....). Wow, säger jag, de bor mitt i en byggarbetsplats. Om ni har läst Storsans beskrivning av hennes ombygge så är det ingenting mot hur brorsdottern har det. Sommaren har gått åt till sånt som måste ske utomhus som dränering runt huset och trekammarbrunnar och allt vad det nu kan va. Redan på utsidan såg vi att de satt igen en dörr och några fönster. Den dörr de hade kvar gick rakt in på toan och sen fick vi gå igenom det som de för närvarande använder som sovrum. Till sist kom vi till köket och det är det enda som man kan se hur det är tänkt att bli. Jättesnyggt blir det när det blir klart. De har satt in skåp och bänkar. Vatten är indraget men elen fungerar inte i köket ännu. Hon lagar för närvarande all mat på en vedspis som står mitt i köket. Vi satt hos henne och drack kaffe och lyssnade till sprakandet i vedspisen i ljuset av stearinljus. Jättemysigt ;-D Det kommer i alla fall att bli hur bra som helst när det blir klart, men som hon sa. Det kommer nog att ta så lång tid att när hela  huset är klart är det dags att börja om från början igen.  Jag har en viss vetskap om hur det fungerar så jag tror hon har helt rätt.


image44



I övrigt har jag lite svårt att förlik mig med att det är måndag imorron redan. Jag tycker det borde vara minst en dag kvar av helgen i alla fall.

Hej för nu...........................................

Kommentarer
Postat av: madelene

Tänk att hon blitt en sån bondmora:-) Låter mysigt med vedspis och stearinljus...men själv hade jag fått latspader!!!

2007-11-25 @ 21:16:05
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: annemira

Joru, och hon har både höns och får också, förutom två stora hundar och naturligtvis de obligatoriska katterna. Men hör och häpna, inte en endaste häst ;-D

2007-11-25 @ 21:37:32
Postat av: Linda

Jag fundera just på om det va hon med hundarna. Hon va väl på Mandels bröllop?

2007-11-26 @ 08:38:41
URL: http://livstankar.blogg.se
Postat av: madelene

Jupp! Just henne :-)

2007-11-26 @ 17:23:16
Postat av: Storsan

Hehehe...Usch då!! Hon verkar ju strong i alla fall...Jag som får spader av en hall o ett kök i kaos...*S*
Tack för sällskapet över en kaffekopp!
Fryser mindre nu - men har fortfarande trååååkigt!!
*fniss*
Kram!

2007-11-27 @ 09:35:39
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0