CSN, bussgods och ingen väckarklocka!

image47


Jag har tidigare ondgjort mig över CSN och allt tekniskt strul deras nya rapportsystem har fört med sig för mig. Jag fick det, med en massa hjälp från support på IST, att funka till slut, och trodde väl att det skulle fortsätta så. Ack vad man kan bedra sig. Idag ringde en mamma och bad mig skicka ett intyg till CSN för hon hade fått ett brev om att studiebidraget skulle dras in i annat fall eftersom eleven ifråga inte var rapporterad på vår skola. Jag vet med 100% säkerhet att jag har skickat rapporten, så jag ringer upp kundsupport. DE påstår sig inte ha fått filen. Jag gick ut på nätet och drog ut en leveransrapport på filen ifråga och jag gick också in och drog ut csn´s egna klasslistor från vår skola. Alla elever som jag har rapporterat in är med. Så även de som de säger sig inte ha fått filen från. Jag ombads skicka filen en gång till, vilket jag gjorde. Imorron ska jag ringa igen för att kolla att den kommit fram. Då tänker jag också tala om att allt ser rätt ut från mitt håll och om de inte tror mig så kommer jag att skicka leveransrapport och listor till dem. Mycket märkligt att de inte kan gå in i sitt eget system och se vad de har gjort. Nåväl, hoppas för deras skull att våra elever får sina bidrag annars kommer Annemira att bli mycket irriterad och då kan det nog bli lite, lite synd om den krake som svarar när jag ringer. Jag blir inte ofta arg, men tänka sig att vara ung och utan pengar såhär alldeles för jul. Det är ju dyrt att vara tonåring, det borde CSN veta.



image48



Idag kom jag sent till jobbet och det är gubbens fel. Vi skulle skicka ett paket till Bruno med lite saker han behöver. Bussgods är ju ett förhållandevis snabbt sätt att skicka paket, särskilt när paketen är lite väl stora för att gå ner i en postlåda. Eftersom jag jobbar hela dagen tyckte ju jag att gubben, som är ledig idag, kunde fixa detta. Men han däremot tyckte att jag skulle börja jobba senare så att jag kunde komma med till bussgods och se till att paketet skickades. Så blev det. Jag fick visserligen sova ett par timmar längre, men arbetsinsatsen var inte mer än att skriva på adresslappen. Allt det övriga sköttes av personalen på bussgods. Detta behövde alltså gubben ha mej med för. KNASPUTTE!!!

image49



Imorron är sista arbetsdagen före en veckas semester för Annemira. Gissa om det ska bli skönt att slippa väckas av klockan varje morron vid 4.  Veckan störs visserligen lite av mitt besök hos ögonläkaren, men det får gå. Tänk att inte behöva jobba förrän den 10 december. Jaja, jag ska jobba imorron först, men det är väl inte så galet att glädja sig litegrann i förväg i alla fall ;-D

Nähä... nu för det vara nog för idag.


Hej för nu...........................................

Kommentarer
Postat av: kalle

;o)

2007-11-30 @ 07:20:15
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0