Typiskt!

Visst är det typiskt. Jag blev erbjuden att följa med samhällsprogrammet till Stockholm på studiebesök nästa vecka. Resa på torsdag och hem igen på fredag. Torsdagkvällen var ett teaterbesök inbokat. Det hade varit jättkul. Men Bellikk fyller ju 60 år på torsdag så det känns inte helt läge just de dagarna. Han tyckt ju att vi alltid skulle kunna skjuta på födelsedagen, men det är ju lite väl sent påtänkt. Vi har ju redan bestämt oss för kalas den helgen och det är lite för omständigt att flytta alltihop till tre veckor senare, vilket är nästa helg Bellikk är ledig. Det blir väl påsk också skulle jag tro. Men oavsett var det jättekul att bli tillfrågad. Jag blev jätteglad.            '


En annan sak som gjorde mej glad idag var att min faster ringde. Hon som fyllde 100 år den första mars. Hon höll på och gick igenom alla presenter och ville dubbelkolla att hon fått en schal från oss, vilket hon hade. Det är ordning på krutgumman. Man önskar att man är litegrann lik henne i alla fall.

Nä nu får det räcka för idag. Lägger även med en bild på ett vårtecken. Jag har inte sett några än, men inom en överskådlig framtid kommer de fram på vägarna. Det är ett vårljud man hör då, och Bellikk kommer att köra på denna till jobbet så länge säsongen varar.

Mötti Härs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0