Nonick

Sådärja, nu är läsårets första inackorderingstillägg skickat till banken. Det gick hyfsat bra. Filen funkade direkt, vilket är en välsignelse. Inte kul när detta strular. Och bara fem konton som banken skickade felmeddelande om. Med hjälp från fina P på ekonomiavdelningen tror jag vi lösta allihop. Fick ringa till ett par stycken (och jag lyckades faktiskt få tag på dom också) och kolla deras konton, men sen verkar det fungera. Jippi säjer jag. Nu ska jag i alla fall inte tänka mer på detta förrän jag får besked om att något inte funkat. Hoppas det inte händer.

I övrigt börjar det så smått komma sej på jobbet. Har börjat tidigt den här veckan så jag har ett par timmar på morronen också att jobba undan. Det hjälper måste jag säja. Idag kom jag i kapp med diarieförandet, bara en sån sak :-) Min nya kollega (som jag tror jag kommer att kalla Nonick) är ledig på fredagar precis som hennes föregångare var, så jag kan nog inte räkna med att det blir så mycket ikapphinnande (hihi, jag gillar att sätta samman ord) på förmiddan när expeditionen är öppen. Då är det skönt att ha gjort undan en del innan folk börjar komma så jag ska nog börja tidigt i morron också.

Om ni undrar varför jag tänker kalla min nya kollega för Nonick så är ni välkomna att gissa. Vore kul att se andras assosiationer på detta. Vill det sej illa måste jag kanske hitta på nåt annan, men då ska det mycke till :-D Vad sägs, ska jag försöka mej på lite tävling. Den som vinner får gästblogga här hos mej. Litet kul experiment. Gissa vad jag menar med Nonick. Den som kommer närmas vinner och om ingen är i närheten väljer jag ut den förklaring jag gillar mest.

Kan bli kul kanske!

Mötti Härs :-D

Kommentarer
Postat av: mandel

Jag tror det är för att du inte har något nick. No-nick! Du gillar ju att lägga ihop ord :)

2009-09-24 @ 19:36:47
URL: http://mandelen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0