Jag fattar inte...

Igår efter jobbet när jag skulle gå upp till busstationen blev jag förbipromenerad (ville inte använda ordet förbigådd hehe) av tre unga killar i ålder runt 17 år. Har egentligen inte en aning om hur gamla de var, men jag hoppas att de inte var yngre i alla fall, med tanke på deras  samtalsämne (hur många öl de hade till kvällen). Jag har länge fascinerats av att dessa unga killar lyckas hålla byxerna uppe. De sitter ju strax under rumpan och har egentligen inget att hänga fast på. Skulle tro att de hänger där av ren viljekraft. Igår slog det mej att det måste vara det mode som hållit i sej längst i hela världshistorien. Allt annat, snyggt och fult och allt däremellan, är mode ett tag och sen försvinner det. Detta med att ha brallerna hängande kvar av viljekraft det håller i sej. Hur länge har det varit så. Minst femton år i alla fall. Och varför i hela fridens namn blir inte detta omodernt?!? Jag fattar inte. Finns det nån som verkligen tycker att det är snyggt? Som sagt, jag fattar inte....  Dessutom tycker jag att det verkar obekvämt. Att ha grenen nere vid knäna kan väl inte vara behagligt, eller... Som sagt igen, jag fattar inte... Nåja, jag är varken kille eller tonåring, det är kanske därför jag inte fattar.

Möttti Härs!

Kommentarer
Postat av: beccaQ

Inte jag heller: http://beccaq.blogg.se

Mötti??!!

2009-09-20 @ 15:39:27
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha vilket härligt inlägg. Jag riktigt ser dem framför mig :-)

2009-09-25 @ 12:07:30
URL: http://jolinsinredning.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0