Tjejjen med sinne för affärer :-D

Lillsessan har bott hos mej sen igår. Idag har hon och jag lagat mat och så bjöd vi hit hennes familj på middag. Det var då hennes sinne för affärer visade sej. Hon tog nämligen betalt för att de skulle få sätta sej vid bordet och äta. Den tjejjen kommer att gå långt. Det är jag övertygad om. Hon tog nämligen betalt en gång till när vi kokat kaffe och skulle bjuda på äpplekaka med vaniljsås. Ingen fick sätta sej vid bordet förrän de betalat. Hon var ganska rimlig i priserna måste jag dock påpeka. Nio kronor kostade kalaset, oavsett vad man åt och om det var vuxen eller barnportion.

I övrigt har jag haft migrän hela dagen, men kanske eventuellt håller det på att ge med sej nu. Vet inte säker ännu men det är i alla fall tillåtet att hoppas. Fast jag är inte så väldigt mycket optimist. Men jag har ju mediciner jag kan ta. Önskar bara att jag inte behöver.

I morron är jag ledig från jobbet. Skulle egentligen varit ledig förra måndan. (Kompledig eftersom vi hade öppet hus på jobbet förra lördagen) Men det passade mej bättre att vara ledig denna måndan i stället. Ledig är jag i och för sej bara från jobbet. Det är en hel del saker jag ska hinna med så det passade ju ypperligt att jag fick lite komp att ta ut.

Nähäpp! Nu är det bara Mötti Härs kvar, sen kan man gå och lägga sej :-D


Kommentarer
Postat av: BeccaQ

Å, det var billigt. Jag kommer nästa gång ;o)

2009-11-23 @ 23:18:36
URL: http://beccaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0