Kanonväder faktiskt!

Du milde vilket kanonväder vi fått. Den riktiga sommarvärmen kom idag. Nu måste vi nog snart plocka ut innanfönstren i sovrummet. Blir alldeles för varmt annars. Går inte att sova då. Ja, passa på att njuta nu innan det andra sortens värme kommer. Den som tar andan ur en. Det blir svårt att hitta syre. Jag har i alla fall fått in (nästan)  alla betygsfilerna från lärarna. Endast en lyckades glömma en av filerna. Den med betygen på. Och inte gick det att få tag på människan heller, Måste ordnas på måndag annars kan det bli kris. Men men, nu är det helg och jag tänker inte jobba det allra minsta förrän på måndag igen.

Värmen tär faktiskt litegrann på katterna också. De tycker bäst om att ligga i skuggan och vila. Nån gång emellanåt måste de förstås ut och kolla läget, trots den varma solen. Stalon passade på att fånga en ödla som han kom in med. Det var mycket bättre att leka med den under köksbordet tyckte han. Nåväl, ut kom de båda. Katten  har jag sett igen, men inte den stackar ödlan.



Stiliga herrar, eller hur! Stalon närmast och Svante lite bakom. Precis som vanligt alltså, Svante håller sej i bakgrunden förutom om det gäller att slåss. Då håller han sej framme och Stalon söker skydd inomhus eller i nåt träd eller nåt.


De gillar att var ute båda katterna och det är jag glad för. Stalon tycker visserligen att han har det bäst inomhus på natten, men Svante är ofta ute. Sover väl i källaren emellanåt kan jag tro, men det är nog en hel del att kolla in på natten. På morronen brukar han ligga på räcket till "uteplatsen" och spana. Där har han lite översikt över reviret skulle jag tro.

I torsdags var jag förresten på fika hos mina favoritkonstnärer. Fyra ungdomar på min skola som har gjort en tavla till mej som hänger på mitt kontor. Jag fullkomligt älskar denna tavla. Skulle någon komma och ta den ifrån mej skulle jag gråta floder, så är det bara.

Bästa tavlan av alla, nämligen!!!

Nä, nu har jag inte tid att sitta här längre. Bellikk kokar kaffe så jag planerar att hålla mej framme. Sen ska jag gå ut och hämta in den rena tvätten. Det är något av det mysigaste jag vet vid den här tiden på året. Hämta in ren tvätt som hängt ute i solen och torkat. Den ska helst hämtas på kvällen när solen inte steker alltför varmt längre. Underbart.

Hej för nu.............................


Åsså Mötti Härs förstås!



Kommentarer
Postat av: Sunlinda

Visst har vi härligt väder!!!

2009-05-31 @ 16:24:44
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: Kalle

Ja fint väder nu har varit, och jag har varit ute i det, och inte orkat läsa bloggar, på länge!!!

men nu kolade jag igenom alla favoriter-genvägar, och så söta katter du har här då :)

2009-06-04 @ 18:09:48
URL: http://karlerik.blogg.se/
Postat av: :va tatsoP : Kalle

NU!!!!!! kan du tro!!! vi upphittade en hund :)

2009-06-08 @ 17:42:51
URL: http://naturnytt.blogg.se/
Postat av: beccaq

Tack för fikat!!! Kraaaam

2009-06-12 @ 18:16:28
URL: http://beccaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0