Extrapersonalen har åkt till Bryssel

Jaa då, jag ska vara hemma med sjuka barnbarn i morron och förmodligen i övermorron också :-) Ska bli kul att få umgås med dem. Kunde ju varit ännu bättre om de inte varit sjuka förstås. Har tagit två dagars semester i alla fall. Chefen såg lite undrande ut när jag kom med semesteransökan. Men när han fått klart för sig att det var för att han skickat båda Mandelens extrapersonal till Bryssel så skrev han på direkt. Nåja, det är väl inte den mest bråda tiden just nu, den kommer senare. Och föresten är kollegan på jobbet, så det finns folk där i alla fall.

Idag har jag letat efter gamla betyg så jag trodde jag skulle bli helt tokig. Konstigt detta med arkivering. Vi tänker så olika. Den som hade hand om betyg och betygskataloger för tio år sen tänkte på ett helt annat sätt än vi gör nu när det gäller arkivering. Hur man grupperade och hur man lättast skulle hitta katalogerna sen. Systemet  var ett annat och ser inte ut som det vi har idag och det är ju också en bidragande orsak till förvirringen. Nåja, efter att ha letat i flera timmar hittade vi det vi letade efter och allt är frid och fröjd. Nu är det bara ett ynka litet betyg som måste spåras, sen kan vi andas ut. Finns dock en liten risk att det är skickat upp till kommunarkivet vilket ju komplicerar saken lite. Men det löser sej. Arkivarien jobbar i början av veckan, så hittar jag det inte på fredag kontaktar jag henne på måndag. Så är det bara. Hon ska förresten komma och ordna i vårt arkiv också så småningom. Ska bli bra att få lite hjälp med hur man ska ordna saker på bästa sätt. Det ska ju gå att hitta papperen igen sen.

Nä, nu måste jag nog lägga ner för nu. Ska ladda lite inför Bellikks födelsedag imorron. Vi ska visserligen inte fira nåt förrän på lördag, men lite ska han allt få veta att han fyller år i alla fall :-D

Hej för nu......................................


Kommentarer
Postat av: mandel

Ja, du är guld du mormor <3

2009-03-18 @ 10:39:05
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: beccaQ

mamma, jag mailade dig på jobbmailen. men kanske vi kan byta till tisdag? måste besikta bilen och tänkte springa inom dig samtidigt då... Kramis

2009-03-18 @ 23:26:01
URL: http://beccaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0