Det lunkar på!

Idag har det varit en gansk lugn dag. Kanske för att alla lärare har varit borta på fortbildning hela förmiddan. Då passade vi på att först få besök av en försäljare. Han brukar komma ett par gånger om året och han är en riktigt rolig kille. De är alltid kul när han kommer. Inte för att vi handlar av honom varje gång, inte ens varannan gång, men han är alltid på gott humör. Idag handlade vi i alla fall. Inte mycket, men litegrann. Han verkade vara nöjd när han gick, men så hade han fått kaffe och tårta också. Min nya kollega fyller år idag nämligen. Grattis :-)

Direkt efter att försäljaren gått (faktiskt innan han gått) kom nästa besök. Vår kommunarkivarie kom och gick kollade lite i vårt arkiv och vi bestämde vad vi skulle skicka upp till kommunarkivet närmast. Det var ett välbehövligt besök för detta med arkivering är en hel vetenskap för sej, och vi är ganska okunniga på området. Det är skönt att veta vem man ska vända sej till när man inte har en blek aning själv. Ett bra besök.

Jag kom på ett problem som uppstått för mej här på bloggen. Jag har ju som princip att aldrig använda någr namn här på bloggen oavsett om de flesta som läser här ändå vet vilka jag menar. Jag har ju min dotter Mandelen, mina barnbarn lillsessan och lillprinsen. Deras storasyster bonussessan, min son Bano och min man Belllikk. Å så har jag min vän, bloggkompis och extradotter Beccaq. Sen har jag ibland nämnt kollegan som är min närmaste arbetskamrat på jobbet. Nu går hon i pension om några veckor och jag får en ny kollega. Men eftersom namnen kollegan är upptaget här av hon som går i pension så måste jag hitta på nåt annat att kalla den nya kollegan. Oj vad jobbigt det här blev. Ett problem som måste lösas i alla fall. Men det kanske ger sej själv när vi fått lära känna varandra lite bättre :-D






Här är en bild av min svärmors jättefina orkidé!

Nu får det var nog för nu!

Mötti Härs!

PS. Jag undrar om Beccas Hubert fortfarande heter Hubert eller om de kommit på nåt annat ännu :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0