Orkar inte vara arg särskilt länge

Idag har jag varit arg. Jag är tack och lov inte långsint, det är alldeles för jobbigt och går bara ut över mig själv. Men arg har jag varit. En människa på jobbet kommer till mig och anser att jag ska ta över en del av dennes jobb, för det är mitt jobb, säger hon. Vad jag vet står det inte i någon arbetsbeskrivning någonstans att jag ska göra de uppgifter som tilldelats denne. Dessutom har jag inte tiden till det, även om jag skulle vilja ta över det. Jag har alldeles fullt upp att göra på min heltid. Ibland räcker inte ens den till utan jag måste jobba långa dagar. Ändå har människan mage och komma och påstå att det är mitt jobb ATT GÖRA DENNES JOBB, Fan ta skrället. Undrar vad av mitt jobb vederbörande skulle vara villig att ta istället.  Nä, jag undrar inte förresten, jag vet att skrället inte skulle ta på sig så mycket som att skriva en bokföringsorder ens. Sen sitter vederbörandeoch talar om att nu ska det minsann göras något annat av dennes tilldelade uppgifter, för det är ett viktigt jobb. En del är så trångsynta att de inte ens ser båda sina skor på samma gång . Att en uppgift är viktig betyder inte att alla andra uppgifter är oviktiga. Men har man svårt att se kopplingarna mellan detaljer, så har man väl. OK, nu har jag spytt tillräckligt med galla för idag. Jag orkar inte vara arg särskilt länge, det är så tärande. Men jag är glad att vederbörandes arbetsplats inte är granne med mitt kontor.

image59



I övrigt har det varit en vanlig dag på jobbet. Började dagen med att skicka en rapport till CSN, och det fungerade med en gång. Ibland vill det sig. Sen skulle jag skicka en fil till banken med inackorderingsbidrag. Den lyckades jag i alla fall se till att den inte var rätt från början. Men det är enklare att ordna för då behöver jag bara ringa IT killen så nollar han filen och jag kan köra den igen. Så det gick som smort. ¨Fick faktiskt iväg alla utbetalningsorderna till ekonomiavdelningen också, så förhoppningsvis får alla som ska ha bidrag från oss sina pengar denna veckan.

image60



När jag stod och lagade mat efter jobbet ringer mandelen och frågar vad vi gör, de hade tråkigt och ville komma på besök. Naturligtvis var de välkomna, och maten räckte till dem också. Åsså fick mormor träffa ögonstenarna. Det blir man glad av nämligen. Maja är världens sötaste och goaste tjej och hon sjöng för mormor och morfar och lampan och smörgåsen och..... Markus är ocskå världens sötaste och goaste kille och knallar omkring i en rasande fart. Man får kondis av att hålla jämna steg. Jag är faktiskt glad att jag har möjlighet att vila upp mig mellan träffarna.

image61




Nähä, nu får det vara nog för idag.

Hej för nu......................................................................

Kommentarer
Postat av: Mandel

Jag tycker du har ett otroligt viktigt jobb du gör jättebra. Sen är det bäst du vilar dig för mormor är du också väldans jättebäst på att vara :-)

2008-01-29 @ 08:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0