Mandelveckan

Nu har jag bott hos Mandelen sen i fredags. Kul att få umgås med barnbarnen på heltid. Fredag och lördag kväll jobbade Mandelen så då hade vi huset för oss själva, lillsessan, lillprinsen och jag. Då kan man ju passa på att göra som man vill, så vi passade på att bygga lite hinderbana i vardagsrummet. Det var kul :-D Sen åt vi pannkaka och efter det var det lika bra att sätta båda barnen i badkaret. De var liksom lite kladdiga..... Idag har Mandelen inte jobbat så mormor höll sej undan från hinderbanan, men grannpojken var här och byggde lite koja med småttingarna. Mycket uppskattat. Mormor tog sej en liten tupplur tillsammans med lillsessan (ok, inte lika lång som hennes men i alla fall) det var skönt. Mandel däremot har ingen ro i kroppen utan far runt och fixar och donar. Bär sej precis åt som en småbarnsmamma brukar göra. Minsta möjlighet så är det nya rekordförsök mellan tvättstugan och diskbaljan och plockande och fejande. Skönt att vara mormor måste jag säja.

Jag har tagit på mej uppgiften att lägga lillprinsen om kvällarna den här veckan. Igår var första gången och han var inte nöjd kan man säja. Han skrek järnet och tyckte absolut att jag inte alls skulle vara där. Han ansåg att mamma skulle lägga honom och att han skulle hålla på och fara runt i sängen i en och en halv timme varje kväll. Men mormor var ståndaktig och tillslut gav han med sej, och därmed sov killen. I kväll hade han redan insett vem som bestämmer och la sej lugnt tillrätta och tittade i taket några minuter och sen sov han. Jag var nere igen efter bara 10 minuter. Hoppas det går lika smärtfritt hela veckan. Annars får jag väl beväpna mej med tålamod, för har jag sagt att min uppgift är att lägga lillprinsen så är det så, punkt slut stjärnstopp. (Så sa mina ungar när de var små, vet inte var detta stjärnstopp kommer ifrån, men det var i alla fall definitivt.)

I morron är det jobb igen. Första dagen för lärarna. Blir lite mer folk i rörelse med andra ord. Nästa måndag kommer eleverna också. Sen är det full fart igen, som det väl egentligen ska vara när man jobbar på en skola.

Nä, nu får det vara nog för idag.

Hej för nu................................

Kommentarer
Postat av: mandel

Tvärstopp.Jag tror bestämmt det betyder tvärstopp, men stjärnstopp är mycket mer romantiskt! Du anar inte hur lycklig jag är att du är här. Min alldeles egna trollunge-tämjare!

2008-08-10 @ 20:41:03
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Sunlinda

Det är bra att vara ståndaktig när det gäller barn.Så stå på dig mormor!!!

Så idag kommer alla kollegor och bråkar med dig....

KRAAAM

2008-08-11 @ 09:33:41
Postat av: Linda

Ja, stå på dig mormor.



Visa vem som "förstämmer" ;-)

2008-08-11 @ 12:32:09
URL: http://ivstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0