Ett berg av kantareller

Idag blev jag förärad en jättekasse med kantareller. En tidigare arbetskamrat som gillar att gå i skogen hade plockat dem åt mig. Jag fyllde fyra brickor med svamp när jag kome hem. Så nu är det bar att rensa och rensa, och rensa. Jag lär nog få hålla på hela natten om jag ska få klart det. Eller också så skyller jag på att svampen behöver torka lite innan jag rensar den och låter den ligga tills imorron. Det lutar nog åt det hållet. Den kanske, i alla fall delvis, måste ligga kvar tills på torsdag också, för imorron ska jag vara barnvakt. Det är faktiskt bättre än att rensa svamp, om nu någon undrade.

                                                         image11                              



Hej för nu...............................

Kommentarer
Postat av: madelene

Låt för guds skull bara inte Majsan hjälpa dig att rensa!

2007-09-18 @ 23:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0