Att man aldrig lär sej...

Visst är det konstigt att man aldrig lär sej. När jag och Bellikk nyss hade flyttat ihop skulle vi dela rättvist på hushållet. Alltså skulle vi turas om att diska. Jag diskade och Bellikk diskade inte dagen efter. Inte heller dagen efter det. Han väntade tills det var full hela köket i disk och då diskade han bara en del av det som skulle diskas. Jaja, det var ett evigt pågående krig angående disken. Det avstannade lite när vi så småningom skaffade diskmaskin. Då blev det lite lugnare på fronten, men ska jag vara helt ärlig så var det tydligen lika besvärligt att plocka i och ur maskinen som det var att diska för hand. Nåväl, vi vande oss och det funkade på nåt vis i alla fall. Nu har diskmaskinen gått sönder. Gissa vad som har hänt. Jo... jag diskar och Bellikk väntar så länge det över huvud taget går med att diska. Ska väl erkänna att jag inte är konsekvent och väntar ut honom utan tar disken även när han till och med sagt att han ska ta hand om den. Problemet är att han inte tar den direkt utan väntar och jag har svårigheter med att få plats att laga mat när diskbänken är full. Så kriget är alltså i full gång igen. Frågan är nu den, eftersom Bellikk anser att diskmaskinen bör kunna lagas, ska jag börja tjata på honom att få maskinen lagad, eller ska jag tjata på honom att det är dags att diska. Har en mycket startk känsla av att inget av alternativen är bra. Tjat funkar inte på Bellikk, han är omöjlig att trötta  ut på det sättet. Det slutar förmodligen med att jag diskar för hand mycket mycket oftare än vad jag skulle ha gjort om bara detta med att turas om hade funkat. Jaja, det är väl inte världens största problem men just nu skulle jag önska att alla bilar och maskiner inte  hade gått sönder. Attans, gillar inte trasiga saker.

Jaja, nu är det söndag kväll och i morron ska jag på kalas till min faster som fyller 100 år, det ni :-D

Mötti Härs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0