Nu är det full fart som gäller

Ok, i fredags var jag hos doktorn som skrev ut antibiotika åt mej. Efter tre veckor med värkande hals var det kanske på tiden. Det var i alla fall det som skulle till. Vaknade på måndag morron med en känsla av overklighet. Halsen värkte inte. Och inte i dag heller. Jag känner mej frisk. Tänka sej, att få känna sej frisk. Det är faktiskt något det.

Detta med att var frisk igen betyder att det nu är full fart som gäller på jobbet. Så idag har jag tillbringat den mesta tiden inne i vårt arkiv, letande efte gamla betyg. Nyare betyg har jag inga svårigheter med att hitta. Dels beror det på att de är sorterade efter en ordning som jag finner logisk, dels för att då finns de kvar i vårt lilla arkiv. Äldre betyg finns det risk att de har blivit flyttade till kommunarkivet. Och just ett sådant betyg letade jag efter idag. Och när jag ringde arkivarien fick jag reda på att hon har semester den här veckan. Återkommer nästa vecka. Inte bra eftersom vår före detta elev behöver betygen imorron. Nåja, hon var förstående så jag fick i alla fall inte någon stressklump i magen just därför. Hoppas bara att det finns däruppe. För när det gäller omvårdnadsabetyg som är så gammalt att landstinget stod för utbildningen så finns det i Karlstad på nåt arkiv där. Och då endast betygskatalogen. Så då får det bli utdrag ur betygskatalog. Nåja, det brukar funka det också, det har det i alla fall gjort tidigare. Det är ju trots allt bara katalogen som skall sparas enligt alla bestämmelser. Men nu ska jag inte ta ut någonting i förskott. Det kan ju finnas i kommunarkivet också. Vi får vänta och se.

I och med att jag varit sjuk, har högarna hopat sej på  mitt skrivbord. Det känns då ganska skönt att vara i form för att ta itu med dem så snart som möjligt. Känns snarare lite kul. Det är positivt, definitivt ett tecken på att jag har frisknat till :-D

I övrigt skulle Bellikk stå för middagen idag, vilket han passade på att glömma. Det blev pizza just därför ;-)

I övrigt har jag ingenting att tillägga!

MÖTTI HÄRS!!!!

Kommentarer
Postat av: malin i daln

Skönt att du bättre å att de e full fart som gäller.

hej å hå

2009-09-09 @ 16:33:54
Postat av: beccaQ

Å vet du vad? Man behöver inte få klump i magen övert att inte få fram gamla betyg för... 1. Den fd eleven har redan fått betygen en gång men slarvat bort originalen... 2. Man kan höra av sig långt tidigare om man vill ha kopia på betyg ;o)



Å så vill jag att du inte tror att du är frisk bara sådär kära extramamma! Ta det lite lugnt iaf.



Kramis

2009-09-11 @ 18:13:46
URL: http://beccaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0