Mitt i ögat

Oj vad jag är dålig på att blogga då. Och inte har jag kommit på nåt bra att skylla på heller. I och för sej har det varit en hel del att göra, men nog hade jag hunnit alltid. Men saken är nog egentligen den att jag inte orkat. Om jag hade velat hade jag nog kunnat hitta på nåt att skriva, men det är som om luften har gått ur mej. Speciellt kände jag det så när jag hade fått iväg alla betygsfiler till lärarna. Trodde det skulle bli helt lugn efter det, men då fanns det naturligtvis en massa annat som blivit lagt åt sidan medan jag jobbat med dessa eländiga filer. Nåja, nu är de iväg och jag jobbar på att komma ikapp med allt annat. Sen  blir det en hektisk period igen när det är dags att lägga in betygen och och köra betygskataloger och låsa och det ena med det andra. Det ska i alla fall utmynna i rapport till intagningskansliet och till slutbetyg till studenterna. Sen ska det även skickas filer till VHS. Men i slutet av juni börjar min semester. Det ser jag faktiskt fram emot.

Lite jobbigt har det faktistk varit för mitt vänstra öga har krånglat med mej. Det är det öga som är opererat, men mina besvär kommer inte av operatinen utan av att glaskroppen lossnar. Glaskroppen är nåt geleaktigt inne i ögat. Det är inte farligt, men jag måste vara lite observant på vissa symtom eftersom den kan, om man har otur, dra med sej näthinnan också och det däremot är allvarligt. Nåja, inga symtom ännu, men jag har fått en fläck mitt i synfältet som irriterar nåt alldeles oerhört. Enligt läkare måste jag leva med den och hjärnan kommer så småningom att "se" förbi de så jag inte märker av den. Men just nu märker både jag och min hjärna de, och det med besked. Men men, med envishet och mörka glasögon ska det nog gå.

Sisådärja, nu blev det faktiskt ett inlägg i alla fall. Hoppas det gå att lägga ut nu också då. Det har varit problem med det de senaste gångerna jag skrivit nåt.

Hej för nu.......................................

Mötti Härs

Kommentarer
Postat av: beccaQ

Ja så kan det faktiskt va!!! Att jag inte tänkte på det... Hehehe



När ska vi fika på en altan lr uteplats ngn stans i Årjängs kommun?

2009-05-28 @ 11:24:53
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: Mona

Takk for kommentaren :) håper det løser seg meg øyet ditt, det høres slitsomt ut.

2009-05-29 @ 21:59:41
URL: http://monisens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0