I min handväska

Mandelen skrev ett inlägg om vad hon har i sin handväska. Hon frågade också vad vi andra har i våra. Här är innehållet i min.

1 st. plånbok (innehåller tyvärr mest kvitton)

1 st. sminkväska (innehåller absolut inget smink, bara huvudvärkstabletter, nässpray och tandstickor.)

1 st. filofax (fick en ny och fin en från jobbet förra året :-) )

1 par solglasögon med tillhörande fodral

1 st. röd regnponcho (känns mest som att vara iklädd en plastpåse, men är faktiskt ganska bra att ha i händelse av överraskande regn.)

1 st. kulspetspenna

3 pkt. pappersnäsdukar

1 st. trasa (tänkt att göra ren glasögon med)

1 st polett till bilvagnarna på centret (hoppsan)

1 st. tändare (funkar inget vidare, bör nog kasta den tror jag)

1 st. pryl som man stoppar i kundvagnarna på centret istället för peng. (men jag lyckas aldrig komma ihåg att använda den)

1 st. liten fickspegel

Nycklarna till jobbet

samt en jäkla massa osorterade kvitton och papper av skiftande art.

Dessutom upptäkte jag just att jag även har ett stort hål i fodret, attans :-(

Ja, det var min väska det. Vad har ni i väskorna era då!???!


Kommentarer
Postat av: Bella

Hejsan! Har inte läst på länge nu men du hade ändå inte skrivit så mycket sen sist så det gjorde ju inget då. :) Det där med handväska är ett konstigt påfund, jag har ingen själv och tror aldrig jag kommer skaffa nån heller, jag har nycklar och pengar i fickorna på byxor och jacka, nån lypsyl kanske, sen får det räcka. :D Fin blombild längre ner, gillar den verkligen.

2009-02-11 @ 08:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0