Kallt i huset!!!

Fy busen vad kallt det är hemma hos mej idag. Nä, det är inte för att vi inte har eldat utan för att en vägg har slagits ut. Det ska bytas dörr och väggen ska isoleras. Det kommer helt garanterat att bli hur bra som helst, men just nu önskar jag att jag var nån annan stans. Nåväl, de är väl snart klara för idag, så jag förutsätter att det då kommer att var tätt i alla fall. Annars blir det så in i baljan kallt att jag inte kommer att orka gå upp i morron. Jag måste ju passera denna utslagna vägg på vägen till badrummet. Huset i övrigt är nog så varmt, vi har stängt alla dörrar nämligen.

I övrigt har jag försökt skicka läsårets första elevrapport till CSN. Men men... det är ju CSN vi har att göra med. Filen är klar och färdig. Såvitt jag förstår så är det inga fel där, men när jag ska logga in för att skicka filen. Då är det stopp. Jag använder helt rätt inloggningsuppgifter (jag har kollat, dubbelkollat och trippelkollat) men dum CSN påstår att antingen användarnamn eller lösenord är fel. Knasig blir man av sånt. Så nu har jag att se fram emot att få sitta i telefonkö imorron. Måste ringa deras helpdesk. Vågar inte försöka logga in fler gånger för då låser sej väl alltihop så att jag inte kan logga in på flera dagar. Se det går inte alls det för jag måste få iväg filen snarast om eleverna ska få sina bidrag. Jaja, detta är kanske nåt jag måste vänja mej vid. Det måste tydligen krångla i början av läsåret. Hoppas bara att det är hyfsat lugnt i övrigt på jobbet i morron. Jag är ensam på expeditionen. Kanske kan jag få lite hjälp av vår kurator. Om hon har tid kanske hon passar telefonen i alla fall. Vi får se.....

Jag har varit så otroligt trött och sliten ett tag nu, ska bli skönt att få vila nu till helgen. Skönt att det bara är en dag kvar innan jag kan stänga av klockan. Som jag ju har beklagat mej över tidigare, så har jag jobbat mycket den senaste tiden. Mycket saker som måste göras inom en viss tid (statistik). Och sen är det ju annat också som därför har fått släpa efter. Så får jag nu bara iväg denna eländiga fil, så kan jag andas ut sen. Håll tummarna för mej i morron, snälla!

Nähä, nu orkar jag faktiskt inte mer idag.

Hej för nu......................................................


Kommentarer
Postat av: mandel

Det är varmt i min källare, faktiskt :-D

2008-09-18 @ 21:43:07
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Sunlinda

Hallå! Du frös väl inte ihjäl???

Mötti härs!

2008-09-24 @ 07:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0