Problem med ett par nollor!

Tänk vad en nolla för mycket kan ställa till mycket huvudbry. Eller i detta fallet två nollor för mycket. Jag skulle skicka in ett sent slutbetyg till VHS men jag fick hela tiden tillbaka att det fanns ett fel i filen. Felkoden betydde att programmets poäng inte stämde med Skolverkets bestämmelser för nationella program. Poängen ska var 2500, men filen visade hela tiden 0000. Höll på att bli tokig innan jag kom på att eleven var överförd till en annan enhet och programmet på den enheten inte hade några poäng. När jag väl kommit på orsaken var det i alla fall lätt åtgärdat. Så  nu är filen skickad och jag är nöjd. Skulle tro att det inte är många, om ens någon, som förstår vad jag svamlar om :-D

I övrigt har det inte hänt nåt särskilt på jobbet. Kollegan var visserligen ledig på förmiddagen och en "tillfällig" kollega satt på hennes plats, men i övrigt har det mesta varit sej likt. Hållit på med löpande arbetsuppgifter. Försöker jobba mej ner genom högen med papper som samlats bredvid min dator och i mitt fack. Kanske att jag kan ha kommit till botten nån gång strax före jul... om jag har tur. Det kommer ju nya saker  hela tiden också.

I kväll har jag varit och hälsat på Mandelen och familjen. De  har satt upp en vägg i vardagsrummet och istället för ett gigantiskt  rum har de nu två hyfsat stora rum. Lite ovant, men man vänjer sej nog snart. Jag tror det blir jättebra. Och så fick jag ju träffa barnbarna också, det gör mej alltid på gott humör. Lillsessan undrade ett tag om jag tänkte sova över hos henne, men vi bestämde oss för att det var lika bra att jag gick hem. Jag får ju träffa dem igen på torsdag, för då ska jag vara barnvakt :-D

Förresten, min migrän har hållit sej undan idag. Och det tackar man för!

Nä, nu får det räcka för idag.

Hej för nu....................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0