Dags för skärpning...

Så har man varit på kurs då. I onsdags, efter personalmötet åkte jag första etappen. Till Grums för att övernatta hos min bror. Efter en kort natt blev jag hämtad före halv sex på morgonen för att åka till Stockholm. Kursen började klockan nio, och vi hann precis. Klockan var en minut före nio när vi klev ur bilen vid globen. Att vi sen inte hittade till den lokal vi skulle till räknas inte. Vi var i alla fall framme i tid. Kursen var bra. Fick en hel del tips på saker som jag inte visste, samt bekräftat en hel massa som jag redan (trodde att jag) visste. Sen övernattade jag hemma hos Bano. Trevligt! Vi åkte till Alvik och åt sushi på kvällen. Gott! Sen kom chefen och hämtade oss på förmiddagen och så bar det av hemåt. Allt gick bra om man undantar att bussen från Karlstad kom iväg minst tjugo minuter för sent. Sen ringde jag och bad Bellikk hämta oss vid busstationen för vi hade så mycket att bära på, men då startde inte bilen. Nåja, vi klarade oss. En av killarna på pizzerian skjutsade oss. Det var värre för Bellikk eftersom han skulle iväg och jobba. Som tur var var det inte så jättekallt, utan han kunde ta motorcykeln till jobbet.

Igår kväll var jag barnvakt hos mina ögonstenar. Dom är faktiskt hur söta som helst. Lillprinsen blev visserligen lite upprörd när jag sa att han skulle gå och sova, men han lugnade sej fort och somnade snällt. Lillsessan höll igång så jag undrade hur det skulle gå att få henne att stanna upp. Men det gick också väldigt smärtfritt. Hon somnade på ett par minuter i soffan, sen bar jag upp henne till sägnen. När vi var nästan framme vid sängen säger den lilla sessan "mojmoj, du måste kjama mej häj". Så då var det bara att krama henne lite och hon somnade igen och sov lugnt. Bonussessan visade sej sen vara en hejare på sudoku. Hon fattade konseptet på en gång. Henne behövde jag inte övertala att sova, Hon läste lite sen sa hon att hon skulle försöka sova. Hon somnade också på bara några få minuter. En lugn och stillsam kväll med andra ord. Sen somnade jag själv i soffan medan jag väntade på att föräldrarna skulle komma hem. Lugnt och stillsamt som sagt. Det var det däremot inte utomhus. Det märkte jag alldeles tydligt när jag skulle gå hem. Det blåste och regnade nåt alldeles ofantligt, och jag var genomblöt när jag kom hem.

När jag kom hem hittade jag Bano i köket, han höll på att städa. Klockan var ett på natten och han städar mitt kök. Jag blev inte ett dugg ledsen kan jag ju tala om. Han kan få städa mitt kök flera nätter om han vill.

Sen kom vi på att det ju är den här helgen som sommartiden tar slut. En hel timme extra att få sova på alltså. Med facit i hand kan jag ju säga att det inte hjälper ett dugg. Jag tror aldrig jag varit så trött som idag. Nåja, det är ju söndag, så jag kan ju lägga mej och sova när jag vill. Men på nåt sätt är jag för trött för det också. Hoppas det har gått över till i morron. Det är "bidragsvecka" till veckan så det är väl bäst att jag är vaken. Folk gillar inte att få sina pengar för sent, eller inte alls. Så det blir till att skärpa sej förstår jag.

Nähä, nu får det faktistk räcka för idag.

Hej för nu..........................................................

Kommentarer
Postat av: mandel

Jag tyckte så synd om dig inatt. :-( Så blöt och ruskigt och sent! Vi borde ha bäddat åt dig här! Nåväl, TACK! Tack för barnpass, det var guld värt!



Kram mammasen min <3

2008-10-26 @ 21:42:14
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Linda

Åååååå.... sushi!!!! Me LIKE!

2008-10-27 @ 20:46:45
URL: http://livstankar.blogg.se/
Postat av: beccaQ

Hello!



Läser när jag hinner och skriver på min egen blogg lite halvdåligt, det vet jag.... Krångligt när man itne har eget internet.



Mötti härs!

2008-10-30 @ 20:35:24
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: alva

Hejsan, : )

Vilken trevlig blogg du har! Undrar om du är intresserad av att få en ny och unik bloggdesign för halva priset (49:-) Isåfall kan du ju kika in i min blogg å höra av dig.

Kram,

2008-10-30 @ 20:50:56
URL: http://alvvs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0