Förargliga minuter

OK, det är sagt att vi ska ha personalmöte mellan kl. 15 och kl17. Men det är i alla fall så fruktansvärt retfullt att mötet ofta slutar sådär ca en kvart före kl.17..... för då har min buss gått för bara 5 minuter sen (annars är det ju trevligt att få sluta lite tidigare än sagt). Så då blir det att vackert vänta till klockan är 18:20... om bussen kommer i tid förstås, annars kan man få vänta hur länge som helst. Nåja, nu är det gjort och jag är hemma. Tänker inte reta mej på detta mer idag i alla fall.

Idag utnyttjade jag tiden bland annat till att köpa en ny duschslang och munstycke. Det är hur länge sen som helst (flera år skulle jag tro) sen jag påpekade för min sakkunnige man att det läcker från duschslangen, men han är ruskigt kreativ när det gäller att hitta argument för att inte fixa såna saker. Men nu har jag lurat honom. Nu gäller det bara att få honom till att byta den. Skulle ha gjort det själv om jag bara vågar. Rädd att det blir fiasko om jag försöker. Men jag kanske ska börja så kommer han nog och tar över, annars kansek jag klarar av det själv och han blir avslöjad som lögnare med tanke på alla hans tidigare argument för att slippa fixa detta.

I övrigt närmar sig helgen då jag ska vara barnvakt hos lillsessan, lillprinsen och deras storasyster. Mandelen och mågen ska ju på bröllop. Det ska bli roligt, men jag misstänker att jag kommer att vara ruskigt trött på söndag kväll :-D

I övigt kan jag meddela att vi fick besök av en försäljare på jobbet idag. Den killen torde inneha rekordet i att prata mycket, och fort. Huvva va mycke han hann säga under tiden han var inne hos oss. Jaja, det är väl det han lever på.

Nähänä, nu får det var nog för idag tror jag!!!

Hej för nu...........................................

Kommentarer
Postat av: Linda

1000 tack för lyckönskningarna :-)

Jag ska försöka få mig en god natts sömn.

KRAM

2008-05-21 @ 22:44:46
URL: http://livstankar.blogg.se
Postat av: Storsan

Näe... säg inte att det var min kommentar "vänta nu - jag är nog trögfattad..." som gjorde att du missade bussen...?
:o(
F'lååååt i så fall!
Kram!

2008-05-21 @ 22:49:18
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0