Till Säffle på en kopp kaffe - eller två :-D

OK, så var det gjort, gastroskopin. Den gick fort. Fick en lustigkurre till läkare som försökte lura i mej att det var hans första försök att utföra konststycket att köra ner en slang genom halsen och ner i en magsäck. Jag kan ju säga att jag inte gick på den, den var lite för lätt faktiskt. Jag ulkade och bröt mej jättemycket, men det gick i alla fall bra. Gjorde inte det minska ont. Men nu däremot är jag sår i halsen. Känns som när man håller på att få en massiv halinfektion och jag vill egentligen inte svälja. Men jag skulle tro att det är bättre i morron redan. Jag fick i alla fall reda på att jag hade lite magkatarr och dessutom ett litet brock på den övre magmunnen. Det gör att det inte sluter tätt och magsyra läcker upp i svalget. Därav all halsbränna. Det finns inget att göra åt detta så denna åkomma måste jag finna mej i. Däremot kan man symptombehandla så jag måste hädanefter äta medicin för resten av mitt liv. Det är viktigt att jag är symtomfri sa dom. Annars kan det bli sår och såret kan leda till cancer. De vet hur de ska motivera en till att snällt ta medicinen.

I övrigt är jag ganksa sleten efter att ha jagat runt med en ettåring och en treåring sen klockan fyra och till sådär en halv nio. Lillsessan har varit jätteduktig och hjälpt till med både matlagning och upphängning av tvätt. Dessutom har hon lekt med lillebror, de hade buskul. Och naturligtvis lyckades lillprinsen ramla ur soffan och slå sig under ögat på soffbordet tio minuter före föräldrarna kom hem. Stackars liten, det gjorde ju ont och han kommer att få en präktig blåtira är jag rädd.

Nähänä! Nu får det vara nog för idag.

Hej för nu..............................................

Kommentarer
Postat av: Mandel

han är inte frisk om han inte är blå någonstans *sådetså* :-)

2008-04-29 @ 23:24:49
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Storsan

Pecialmommo hade fullt upp då!
*S*
Och du, jag hörde dig igår, det gjorde jag! Skönt att det gick bra för dig - och hellre medicin för all framtid än att det skulle varit nåt otäckt... Bamsekram så ses vi på måndag!
Trevlig valborg!

2008-04-30 @ 11:31:56
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: beccaq

Vad skönt att det är gjort. Tänkte på dig heeeela dagen igår. Slå en pling på fredag om du vill komma inom, men inte för tidigt, för då sover beccaq ;o)

Trevlig helg!
Kramis

2008-04-30 @ 15:50:26
URL: http://beccaq.blogg.se
Postat av: Storsan

Jamen!
Pigg och fräsch!
Nästan i alla fall...
Men dimman har lättat åtminstone!
*S*

2008-04-30 @ 17:01:17
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: kalle

men gud så hemskt! i magen!

2008-04-30 @ 21:00:30
URL: http://naturnytt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0