Ett kort inlägg - istället för ett långt !

Egentligen hade jag tänkt skriva ett jättelångt inlägg ikväll, men jag orkar inte. Jag har varit barnvakt hos lillsessan och lillprinsen och jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med. Fattar inte hur jag tog mig igenom åren då mina ungar var små. Eller var de kanske såna där små änglar som satt stilla och tindrade med ögonen hela dagarna. Konstigt i så fall, jag mins det inte riktigt så. Nog för att jag har begåvats med snälla och lugna barn, men något måste de ju ha rört på sig i alla fall. Och jag har ett mycket starkt minne av ljud.

Nåja, jag tror jag vet varför käringar över 50 år inte får så mycket småbarn. Men oj,oj oj vad kul det är. Mina barnbarn är faktiskt snällast och duktigast i världen, men nog hörs de alltid, och nog vet de hur man aktiverar sina morföräldrar. Moppa har fått vara både häst och ko ikväll. Och barnen skulle rida på båda. Då var det bara för Moppa att krypa runt :-)

 Sen blev ju lillprinsen så totalt jätteledsen när Moppa var tvungen att åka, så han skrek järnet en lång stund. Då var mormor inte tillräckligt för den lille charmören. Nåväl, han lugnade sig sedan och mormor togs till nåder igen. Allt var lugnt tills föräldrarna kom hem. Men då blev det fart igen vill jag lova. Det gäller ju att kramas först. :-D

Jaha, där ser man. Det blev inte så fruktansvärt kort inlägg i alla fall. Men det är väl så att barnbarnen alltid piggar upp mormor :-D Men nu för det räcka!

Hej för nu...............................................

Kommentarer
Postat av: Mandel

Dina barn var mycket snällare och lugnare än mina troll!!!

2008-04-02 @ 09:45:13
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Storsan

Hahahah!!!
*S*

2008-04-02 @ 11:33:20
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Storsan

Du sa att jag inte fick... men jag gjorde det ändå... blev sjuk alltså... Mår som ett jaa, du vet - äppelmoset!!!
Kommer ej imorgon men vi hörs på feletånen arla morgon bitti. Och tack för ett fint namn! Blev glad faktiskt...
;o)

2008-04-03 @ 00:29:49
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0