Missat bussen.... eller!?

Idag ska jag in till jobbet. Inte så väldigt vanligt på en lördag, men jag känner att jag vill jobba lite extra för att försöka komma ifatt. Kollar busstidtabellen hur många gånger som helst och det går en mycket lämplig buss klockan 8:55. Hur bra som helst. Jag går i god tid och njuter av det fina vädret. Men var i all världen har bussen tagit vägen? Kollar på tabellen som hänger vid busstationen, Då går det ingen buss förrän klockan 10:00. Hur kan man ta så fel, 1 timme och 5 minuter fel. Ja inte orkar då jag sitta i solen och vänta så länge, så då går man väl hem igen och väntar en liten stund. Snart får jag göra om proceduren. Går i god tid till centralen och sitter och väntar på bussen, njuter av det vackra vädret. Jag vägrar i alla fall gräma mig över att  jag får en timme kortare tid på mig att jobba ifatt.  Jag har bestämt mig,  idag är jag en extra positiv människa. Ingenting ska få mig att känna någon form av negativitet. Om inte annat är det väl en bra föresats för dagen. Vad som sker innan kvällen vet man inte, får väl summera dagen ikväll.

Frågan är vad jag kan hitta på för att fördriva den närmaste 40 minuterna med. Surfa runt lite kanske. Bara jag har vett på att sluta i tid, så jag inte missar bussen. Ooops, där kom det nästan en negativ tanke. Måste sluta med det.



image14



Hej för nu....................................


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad underbart du tänker som inte låter negativiteten ta tag i dig. Önskar jag vore lite mer som dig oftare.

2007-09-23 @ 18:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0