Mammas köttbullar - oops, det är jag som är mamma!

Så var det söndag igen då. Vad har man uträttat idag? Jaa... tvättat lite, handlat, ja inte så mycket. Jag var på shoppingcentret ett tag och hälsade på mandelen som jobbade sin första dag efter föräldraledigheten. Köpte mig skor. Tja... i alla fall en ganska lugn dag. När jag kom hem efter shoppingturen fick jag ett anfall av präktighet. Bestämde mig för att leka husmor och gör köttbullar till middag. Yes....  detta händer annars enbart till jul och till påsk. Jag är i övrigt alldeles fantastisk på att göra köttbullar kan jag säga. Bruno kom hit på middag också. Han  såg rätt nöjd ut, så  jag tror jag lyckades. Fast det kanske var ett anfall av klassikern om mammas köttbullar. Vilket som, så har jag varit en präktig husmor idag. Tveksamt om detta håller i sig, känns inte så nu.  Jag är trots många år i matlagningsbranchen inte den som gillar att stå vid spisen. Eller kanske just därför. Men nån gång ibland är det kul. Man måste ju testa om man fortfarande kan.

image16

Ok.... imorron är en annan dag, och då är det jobb som gäller igen. Denna veckan ska alla bidrag som vi administrerar göras iordning och skickas. Gäller att hålla ordning på alla så inte någon blir utan. Tja... det har ju funkat i flera år tidigare så det torde väl funka i år också. 


                  image17 



Hej för nu.......................

Kommentarer
Postat av: mandelen

KÖTTBULLAR???? Vart är MINA???

2007-09-23 @ 23:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0