I den underbara teknikens värld

I mitt jobb använder jag en dator som arbetsverktyg. Jag gillar mitt jobb och jag tycker om att jobba i datorn. Jag tycker även att det är smidigt att göra vissa saker över webben, vilket jag gör i mitt arbete. Idag skulle jag för första gången rapportera till CSN den vägen. Jag tillbringade större delen av dagen med att se till att alla uppdateringar var gjorda (jag har inte fixat detta själv; det har en kille på IT avdelningen gjort). Sen har jag kollat, dubbelkollat och trippelkollat. Har tagit min kollega till hjälp och riktigt försäkrat mig om att filen blev som den skulle. Killen på IT avdelningen kollade den också, eftersom den inte såg ut som listan jag fick utskriven samtidigt som filen skapades. Allt såg helt rätt och riktigt ut. Så jag skickar filen och tror att allt är klappat och klart. Då kommer ett felmeddelande; nånting om nån syntax som gör att de inte kan läsa filen. Jag som inte ens vet vad syntax är i sammanhanget. Mycket frustrerande, måste jag säga. Och när jag ringer kundsupport kan de inte hjälpa mig. Människan verkade inte veta vad syntax är hon heller. Hon tyckte jag skulle försöka skicka filen igen i morron och se om det gick bättre då!?!  Kanske filen rättar till sig under natten. Teknik är bra, MEN DEN MÅSTE FUNGERA!!!
 
image4
Här är en bild på en dator som fått virus. Jag tror nu inte att mitt problem idag ligger i att datorn fått virus, men bilden visar en dator som ser bekymrad ut. Jag lägger därför över problemet från idag på denna dator så slipper jag ligga sömnlös inatt och fundera på vari felet kan ligga. Kanske denna stackars dator kommer på lösningen inatt.

I övrigt har det varit en ganska bra dag. Solen skiner och jag fick skjuts till jobbet av min dotter och hennes barn. Maja skulle nämligen till tandläkaren för första gången. Hon hade övat på att gapa hela morgonen. Hade varit kul om hon bitit tandläkaren i fingret. Det är ju klassiskt.

Hej för nu...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0